ממעבדת הפיתוח ישירות לשטח

טכנולוגיה חדשה שתוצג ביום עיון ב-18 לחודש מאפשרת לפתח מערכות הגנה מורכבות בזמן קצר יחסית באמצעות תכנון ויצור במחשב

ממעבדת הפיתוח ישירות לשטח

מערכת "שרביט קסמים" (צילום: רפאל)

ביום עיון טכנולוגי למגזר הביטחוני שיערך ב-18 בינואר תוצג טכנולוגיה חדשה שתאפשר פיתוח מערכות הגנה מורכבות בזמן קצר יותר. המדובר בגרסא חדשה ומשודרגת של תוכנת ה- Teamcenter של חברת סימנס, שמתבססת על תיב"ם (תכנון וייצור בעזרת מחשב).

התוכנה כוללת בתוכה מספר מודולים שמאפשרים חיבור הדוק יותר בין הפיתוח הווירטואלי על המחשב לבין היצור של המוצר בפועל, כך שניתן לפתח את המערכות המבצעיות ביתר קלות ומהירות וכן באיכות יותר גבוהה.

"אחת הבעיות המרכזיות היא שמהרגע שמחליטים על מערכת עד שהיא הופכת מבצעית לוקח הרבה מאוד זמן, ובדרך כלל צריך את המערכת כבר לאתמול", אומר זאב קרויזמן, מנכ"ל חברת מקיט מערכות מקבוצת MalamTeam שמייצגת בארץ את חברת סימנס ומתמחה בפלטפורמת יישומי תוכנה אינטגרטיביים.

"התוכנה החדשה נותנת מענה לקבוצת הפיתוח ומאפשרות להם לקצר לוחות הזמנים. יש היום כל מיני מערכות נקודתיות אך אין מערכת כוללת שיכולה לתת מענה לכל התהליך מהגדרות הצרכים והמטרות ועד הצבתה של המערכת המבצעית בשטח.

"כאן מדובר בתוכנה גנרית שעל בסיסה המתכנן יכול לתכנן מערכת ספציפית, התוכנה יכולה לספק תמונה תל ממדית של המערכת המפותחת, ניתן לבצע בה סימולציות שונות על גבי המחשב ועל ידי העבודה הוירטואלית בעצם ניתן לראות את כל ביצועי המערכת ללא צורך באב טיפוס פיזי. בנוסף, מערכת התוכנה מאפשרת לעקוב אחר תהליך הפיתוח" אומר זאב קרויזמן.

ביום העיון שיערך ב-18 לחודש בבית HP ברעננה יוצגו מערכות טכנולוגיות שונות והוא מיועד לאנשי צבא מכל החילות.

You might be interested also

The Iron Dome System. Credit: Rafael’s Spokesperson’s Office

Rafael Ends 2023 With Record NIS 14 Billion in Sales

The company also saw a net profit of NIS 588 million and a record in new orders, amounting to NIS 30 billion. It has been working intensively during the ongoing Swords of Iron War