בעזה פועלים לייצור רקטות קטלניות יותר

בבתי המלאכה ברצועה עושים שימוש בחומרי נפץ תקניים בבניית רקטות. בישראל אומרים כי ארגוני הטרור הבינו שלא יצליחו להגדיל את טווח הרקטות המיוצרות בעזה, ולכן החליטו להפכן לבעלות יכולת הרס גדולה
מחבלים מציבים רקטות לשיגור ברצועת עזה (ארכיון: AP)

ארגוני המחבלים בעזה עושים כיום שימוש רק בחומרי נפץ תקניים בבניית רקטות קאסאם. כמויות חומר הנפץ התקני שהוברחו לעזה מסיני מאפשרות שלא לעשות שימוש בחומרי נפץ מאולתרים.

חומר הנפץ שהוברח ממצרים הוא חומר נפץ תקני רב עוצמה. את הרקטות משגרים באמצעות מנגנוני השהיה, אותם מפרקים מציוד חשמלי כמו מכונות כביסה. בישראל מזהים שיפור מתמיד באיכות הרקטות מייצור עצמי בעזה.

לדברי המומחים בישראל, בבתי המלאכה לייצור רקטות קסאם בעזה מרכזים מאמץ לייצר רקטות קטלניות יותר. זאת אחרי שהמאמץ להגדיל את הטווח והדיוק נתקל בקשיים. החומר ההודף שמניע את הרקטות אותן מייצרים בבתי המלאכה בעזה פשוט יחסית.

לכן, לדבריו של המומחה, כדי להגדיל את הטווח הם מגדילים את הקוטר על מנת להכניס לרקטה יותר חומר הודף. המחבלים שיפרו את המנוע ההודף את הרקטה מכן השיגור הבסיסי למסלול. זאת בעיקר על ידי שימוש בחומרי הדף יעילים יותר וגם באמצעות הארכת זמן הבעירה של המנוע על ידי יצירת מעין שני שלבים שלו.

במקביל לייצור העצמי יש לעזה זרימה לא פוסקת של רקטות תקניות בעיקר "גראד". לפי הערכה בישראל לתוך עזה הגיעו גם רקטות ארוכות טווח יותר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית