"שיגרנו טילים נגד ספינות"

חיל הים האיראני ערך ניסוי בשיגור טילי שיוט ארוכי טווח, כך טוענת סוכנות הידיעות "אירנ"א". על פי הדיווח לטילים יש טווח של כ-200 ק"מ
שיגור טילים באיראן (ארכיון: AP)

סוכנות הידיעות האיראנית "אירנ"א" מדווחת כי איראן ערכה ניסוי "מוצלח" בשיגור טילים ארוכי טווח, במהלך היום האחרון של התרגיל הימי הנרחב באזור מיצרי הורמוז שבמפרץ הפרסי.

במהלך הניסוי שוגרו טילי "קאדר" ו"נור", שעל פי האיראנים מדבור בטילי שיוט בעלי טווח של כ-200 ק"מ ומיועדים כנגד ספינות ונושאות מטוסים. סגן מפקד חיל הים, מחמוד מוסווי, אמר כי הטילים הם מתוצרת עצמית וכי ה"קאדר" הוא בעל יכולת לשבש את המכ"ם של האויב. על פי הערכות במערב הטיל מדגם "נור" מבוסס על טילים סיניים.

התרגיל הימי הנרחב, שכאמור היום הוא יומו האחרון, החל לפני כ-10 ימים. במהלכו תרגל חיל הים האיראני לוחמה ימית, ותת-ימית. במהלך התרגיל, כך טוענים האיראנים, צי הצוללות שלהם תרגלו "בהצלחה" שיגורי טורפדו ותמרונים ימיים.

בסוף השבוע איימו האיראנים לסגור את מיצרי הורמוז, נתיב סחר ימי גדול המחבר בין המערב למדינות המפרץ הפרסי ומאגרי הנפט שלהן, במסגרת התרגיל. בעקבות כך זינקו מחירי הנפט ברחבי העולם ומדינות המערב זעמו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית