"הסכם השלום לא מחייב אותנו"

"האחים המוסלמים" במצרים רומזים כי יביאו את הסכם השלום עם ישראל למשאל עם מחודש, אם וכאשר יעלו לשלטון. "זוהי זכותו של כל צד לבחון מחדש את ההסכם", אמר בכיר התנועה בראיון
בגין, סאדאת וקרטר (ארכיון: הבית הלבן)

בתנועת "האחים המוסלמים" רומזים כי סוגיית הסכם השלום עם ישראל תובא למשאל עם. בכיר התנועה המצרית, רשאד ביומי, אמר בראיון לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי "אנחנו לא חתמנו על הסכם השלום. מותר לנו להעלות אותו בפני העם או הפרלמנט הנבחר שלנו כדי שיביע את דעתו לגבי ההסכם, ואם הייתה כאן סוג של פגיעה בחירותו של העם וריבונותו".

בימים הקרובים צפויים אזרחי מצרים להצביע בסיבוב השלישי לבחירות לבית הפרלמנט התחתון במדינה. עד כה זכו המפלגות האיסלאמיסטיות במרבית הקולות. על פי ספירת הקולות עד כה עולה כי מפלגת "החירות והצדק" המזוהה עם תנועת "האחים המוסלמים", בשילוב עם המפלגה האיסלאמית הסלפית זכו לכ-70% מהקולות.

ביומי אמר עוד כי "באופן זמני" הם מכבדים את האמנות הבינלאומיות, "אך אנחנו ננקוט צעדים משפטיים בעניין הסכם השלום עם הישות הציונית. זוהי זכותו של כל צד לבחון מחדש את ההסכם, והעם המצרי לא אמר את דעתו בעבר".

הוא הוסיף כי "אנחנו ננקוט את הצעדים המשפטיים התקינים ביחס להסכם השלום. הוא לא מחייב אותי בכלל והעם יביע את דעתו בנושא".  

בתנועת "האחים המוסלמים" מדגישים כי הם לא מכירים בישראל וכי לא יסכימו לנהל משא ומתן עם הממשלה הישראלית. אני לא ארשה לעצמי לשבת עם פושע ולא נשתף פעולה עם ישראל בשום מצב", הוסיף בכיר "האחים המוסלמים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית