רה"מ: גדר גם בגבול עם ירדן

עם תום בניית הגדר בגבול מצרים, תחל בנייתה של גדר ביטחון בגבול עם ירדן, כך הודיע לראשונה ראש הממשלה. לטענתו המהלך נועד לבלום מהגרי עבודה ופליטים מאפריקה שעשויים לעקוף את המכשול הדרומי ולנוסת להיכנס לישראל דרך הערבה
גבול ישראל-מצרים (צילום: במחנה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בישיבת שרי הליכוד כי גדר ביטחון עתידה להיבנות גם בגבול ירדן. "כשתושלם גדר הביטחון לאורך גבול מצרים, תיבנה גדר גם בגבול ירדן, לאורך הערבה". לטענתו המהלך נועד לבלום מהגרי עבודה ופליטים מאפריקה שעשויים לעקוף את המכשול הדרומי.

"יש לנו אתגר שילך ויתפתח מצד מזרח, לאחר שארצות הברית עזבה את עיראק, אבל הגבול הזה צריך להיסגר קודם כל בשל מסתנני העבודה", הוסיף נתניהו. הוא הביע חשש שלאחר בניית הגדר בגבול מצרים, אריתראים וסודנים שחודרים לישראל היום דרך סיני, יבצעו מעקף ויכנסו לתחומי ישראל מהצד הירדני מצפון לעקבה. 

נתניהו עדכן עוד את השרים כי בניית הגדר בגבול מצרים תושלם עד סוף השנה הבאה.

כבר בחודש שעבר, במהלך כנס בוגרי המכללה לביטחון לאומי, התייחס נתניהו לחשיבות הגדר הביטחונית במצרים. לטענת נתניהו הבנייה הואצה בחודשים האחרונים. "עד כה בנינו 100 ק"מ מתוך 220 ק"מ מתוכננים של גדר", אמר אז ראש הממשלה והוסיף כי "הקצבנו בתחילה 1.3 מיליארד שקלים לפרוייקט, וכעת החלטנו להעלות את התקציב לכ-2 מיליארד שקלים".

במהלך הכנס נערך מושב מיוחד, בשיתוף עם המגזין ישראל דיפנס, בנושא ישראל והגדרות. במושב השתתפו ארנון סופר, שאול גולדשטיין (ראש מועצת גוש עציון), תא"ל יוסי קופרווסר, עו"ד מיכאל ספרד ואלון ליאל, שגריר ישראל לשעבר במצרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית