"שת"פ עם תע"א סייע לבואינג"

החברה האמריקאית זכתה בחוזה בסך 3.48 מיליארד דולר לפיתוח מערכת הגנה כנגד טילים בין יבשתיים. בואינג שותפה עם תע"א בפרוייקט ה"חץ"
"חץ 2" - שת"פ של בואינג ותע"T. צילום: ביטאון חיל האוויר

בישראל מעריכים כי שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית ובין חברת בואינג בייצור הטיל נגד טילים "חץ" תרם בצורה משמעותית לזכייתה של החברה האמריקאית בחוזה ענק של הפנטגון להמשך הפיתוח של מערכת להגנה מפני טילים ארוכי טווח שייאיימו על ארה"ב.

דובר מנהלת ההגנה מפני טילים של ארה"ב מסר בהודעה דרמטית על הזכיה ערב השנה האזרחית החדשה. החוזה הוא למשך שבע שנים, והיקפו לא פחות מ-3.48 מיליארד דולר. בואינג גברה על חברת לוקהיד מרטין, שהתחרתה מולה על התקציב הענק.

עד כה השקיעה ארה"ב כ-18 מליארד דולר בבניית מערכת של מיירטים שיגנו על שטחה של ארה"ב מפני טילים בליסטיים בין יבשתיים. בואינג היא קבלנית ראשית של הפרויקט מאז שנת 1998, וזכייתה הנוכחית מבטיחה לה להוביל אותו לקראת השלב האחרון.

במקביל לפרויקט האמריקאי, מזה כעשר שנים, יש שיתוף פעולה הדוק בואינג ובין התעשייה האווירית הישראלית, שפיתחה את הטיל נגד טילים חץ-2 המבצעי ומפתחת כעת את הדגם המתקדם "חץ-3".

חלק מטילי ה"חץ 2" מיוצרים בארה"ב במימון הסיוע הביטחוני האמריקאי. לדברי גורמים בישראל, אין ספק כי שיתוף הפעולה סייע לבואינג לזכות בחוזה ההמשך הענקי. למרות שהמערכת האמריקנית מיועדת להגן מפני טילים בין יבשתיים, הרי שההישגים של מערכת ה"חץ" הישראלית סייעו לבואינג להגיש הצעה שהובילה לזכייתה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית