"נשים בתא הטייס, ובכל מקום"

בטקס סיום מחזור 163 של קורס הטיס התייחסה הצמרת הביטחונית של ישראל לנושא הדרת הנשים. את הקורס עצמו סיימו הפעם חמש נשים
חמש הטייסות הטריות (צילום: דובר צה"ל)

על רקע הסוגייה הבוערת של הדרת נשים בישראל, סיים מחזור 163 של קורס הטייס אחר הצהריים שנתיים מפרכות של אימונים ולימודים, ובוגרי הקורס קיבלו את כנפי הטיסה שלהם.

בטקס חגיגי בבסיס חיל האוויר בחצרים ניצל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את הבמה ואמר כי העובדה שמבין מסיימי הקורס נמצאות גם חמש נשים זו הוכחה כי "אין מקום להדרת נשים במדינת ישראל ואמר כאן הרמטכ"ל בצדק - המבחן הוא היכולות. מי שעומד או עומדת במבחן היכולות מקומם איתנו. במדינה שבה נשים יושבות בתא הטייס. במדינה הזו נשים יישבו בכל מקום".

שר הביטחון, אהוד ברק, הצטרך לרוח הדברים ובנאומו בטקס אמר כי "חמש הטייסות, אתן התשובה הציונית והעדכנית ביותר לכל מי שמנסה להדיר נשים. אתן מאדירות את החברה כולה. על כולנו - חילונים ודתיים - לא רק לנהוג כלפיכן בכבוד, אלא גם להירתם כחברה למחיקת הכתם של הדרת נשים בכל תחום שהוא. חובתנו להקנות ערכים של סולידריות, כבוד הדדי, הזדהות עם המדינה וסמליה ושוויון בנשיאה בנטל".

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הוסיף ואמר לחמש הטייסות החדשות כי "הערכתי אליכן היא רבה. אנחנו שמחים לראות אתכן ממשיכות, מפתחות ומחזקות מסורת מכובדת של נשים שעברו את המסלול המאתגר והשתלבו בתפקיד חשוב זה. כן תרבינה. עשייתכן המבורכת היא בסימן ההוכחה לתרומתן של הנשים".

החניכים המסיימים קיבלו דרגת סגן עם סיום הקורס והתחייבו לתשע שנות שירות בקבע.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית