האיום מעזה: סופסוף החליפו דיסקט

האיום מעזה: סופסוף החליפו דיסקט

אני לא יודע אם מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה קורא את "ישראל דיפנס" אבל מה שהוא אמר אתמול מתיישר עם מה שאני ועמיתי כותבים כאן כבר חודשים - מבצע נגד תשתיות הטרור בעזה צריך שיהיה קצר וכואב מאוד לאויב.

האזנתי אתמול גם לדברי הפרשנות של אלון בן דוד בערוץ 10 וגם משם הבנתי שבצה"ל הפנימו שלא צריך לסכן חיילים במבצע מורכב וארוך. בן דוד אמר שלדעתו רוב הפעילות תהיה מהאוויר. עם העוצמה האדירה של חיל האוויר יהיה זה מעשה שטות לסכן חיילים מול האזורים הממולכדים בעזה שהוכנו כדי לזרוע הרג בטורים של חיילי רגלים. אם ימשך שיגור הרקטות מעזה, חיל האוויר צריך ל"רדת" על מטרות החמאס וכל ארגוני הלוויין שלו בעוצמה כזו שתכנס לספרי ההיסטוריה של מה שמכונה מלחמה "בעצימות נמוכה".

עוצמה אווירית כזו צריכה למנוע כבר אחרי כמה שעות, כל אפשרות לשיגור של רקטות לעבר ישראל. יש לצה"ל מודיעין מדויק על אזורי האחסון והשיגור. צריך לתת לחיל האוויר יד חופשית לכסח לחמאס ולארגוני העזר שלו את הצורה, כך שהוא יבקש מהליגה הערבית, או ממצרים, או מהשד יודע מי שיטפלו מהר בהשגת הפסקת אש.

סופסוף החליפו בצה"ל את הדיסקט - אבל אני מקוה שהדרג המדיני, ההססן, החששן, שלא יודע להתמודד עם תופעות של נוער גבעות ואפילו לא עם הדרת נשים,לא ימנע בסופו של דבר מצה"ל ליישם את מה שיש בדיסקט החדש. הפחד שמשתק את הדרג המדיני בכל פעם שיש פעולה מתוכננת מבייש את מי שהם הדרג הזה. אנשים עם עבר צבאי די מרשים, הופכים בחדר הישיבות של הממשלה לכאלה שחוששים מה העולם יגיד אם חס וחלילה יפגע בית ספר בעזה. זה יותר מטריד אותם ממה יגידו בישראל אם יפגע בית מגורים רב קומות באשדוד או אשקלון או אפילו תל אביב.

אני מקווה מאוד שהפעם יתנו לחיל האוויר לעשות שימוש בכלים שיש לו. הוא אפילו לא יהיה זקוק לכולם או לרובם. חופש פעולה מול מקורות הירי לעבר ישראל והחלטות עם ביצים ולא עם זיתים יעשו את העבודה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית