עוד 1.65 מיליארד ש"ח לביטחון

מדובר בתוספת לתקציב המשרד לשנה הנוכחית, המסתיימת בימים אלה. האישור ניתן אמש במשאל טלפוני בין שרי הממשלה. יו"ר ועדת החוו"ב, המתנגד לתוספת, טוען: "הסכום מועבר במחשכים"
ראש הממשלה ושר הביטחון (ארכיון: דובר צה"ל)

חברי ועדת השרים לענייני הצטיידות אישרה תוספת חריגה של 1.65 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון. בוועדה, שבראשה עומד ראש הממשלה, חברים שר הביטחון אהוד ברק, שר האוצר יובל שטייניץ והשר לענייני העורף מתן וילנאי. השרים כבר אישרו את התוספת במשאל טלפוני שנערך אמש לקראת הישיבה המיוחדת שהתכנסה הבוקר בירושלים.

במערכת הביטחון טוענים כי מדובר בסכום אשר הובטח למשרד לפני כשנתיים, במהלך הכנת התקציב הדו-שנתי, וכי העברתו עוכבה עד כה בשל התעקשותו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ שאול מופז, בעקבות דרישת הוועדה לשקיפות בתקציב משרד הביטחון.

מופז מצידו טוען כי "ועדת החוץ והביטחון אינה מכבסה או חותמת גומי של הממשלה להעברת כספים. 1.65 מיליארד שקלים אינו סכום שמעבירים במחשכים. החלטה בסדר גודל כזה מחייבת אחריות קולקטיבית של כלל חברי הממשלה".

הוא ציין עוד כי לא ברור מדוע עודפי הכספים הללו, לא יכולים להיות מועברים לתקציבי המשרדים הממשלתיים החברתיים לשנת 2012, על רקע המחאה החברתית הגדולה שהתרחשה בישראל בקיץ האחרון.

המאבק על גודלו של תקציב הביטחון החל בעקבות החלטת הממשלה לקצץ כשלושה מיליארד שקלים מהתקציב ולהעבירם למשרדי הרווחה. בחודשים האחרונים מתנהלת מלחמה בין האוצר לביטחון בסוגייה. במשרד הביטחון הגדילו לעשות ומוקדם יותר החודש הורו להקפיא את כל לשנת 2012 הרכש עד להודעה חדשה וזאת בעקבות אי הבהירות לגבי תקציב המשרד.

משמעות ההוראה היא שאין להוציא מכרזים חדשים, אין לפתוח בפרוייקטים חדשים, אין לאשר תכניות חדשות או לבצע הזמנות עתידיות. במשרד הביטחון אמרו כי לא ניתן יהיה להתחייב לרכש עתידי, עד אשר תובהר התמונה בנוגע לגודל התקציב. מעניין יהיה לראות, האם אחרי ההעברה הכספית החדשה, יחודש הרכש הביטחוני העתידי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית