בטהרן הבינו איך השיטה עובדת

בטהרן הבינו איך השיטה עובדת

בטהרן הבינו שרק על ידי איומים ניתן לגרום נזקים לעולם. אז הם איימו אתמול בסגירת מיצרי הורמוז. לא מסובך להבין שזו השיטה מול הבדיחה הקרויה עיצומים על איראן. ארה"ב ואירופה עושות תנועות של כאילו סנקציות על איראן בגלל תכנית הגרעין. אבל במציאות זה ממש לא עובד.

אז מול איומי הסרק של ארה"ב ואירופה, עושים האיראנים דבר הרבה יותר פשוט. בכיר שלהם רומז בטלוויזיה על סגירת מיצרי הורמוז, כמה ספינות מלחמה איראניות המשתתפות בתרגיל הצבאי הגדול "מתרגלות" סגירה כזו ומחירי הנפט מתחילים לעלות ובשוק יש עצבנות.

האיראנים הבינו שמול נשיא אמריקני שלא מבין מה קורה כאן, ומול מדינות אירופאיות שלא מסוגלות להסכים באיזה חודש אנחנו מצויים, מספיקות כמה מילות איום, כדי ליצור לחץ ובהלה בשווקים. האיראנים קוראים את המפה בניגוד למי שעומד מולם.

לא צריך לטעות. האיראנים יגיעו לסף הגרעיני. הם יאפשרו לפקחי סוכנות הגרעין הבינלאומית לבקר במתקנים שלהם אבל רק ב"נבחרים" כאלה שאין בהם פעילות לא חוקית. אותה שיטה עובדת ממש היום בסוריה שם הפקחים של הליגה הערבית רואים רק מה שאסד רוצה שהם יראו. השליטים של כמה מדינות מוסלמיות הבינו שכל כך קל לתעתע בעולם, שכל כך בטוח להמשיך ולאיים עליו בחסות מעצמות כמו רוסיה וסין והם מנצלים זאת עד תום.

ישראל נותרה לבדה עם בעיית הגרעין האיראנית. ישראל לא יכולה לסמוך על העולם. אני מקווה שמישהו בירושלים מבין את זה וכועס בשל כך. לעתים צריך זעם ותסכול כדי לקבל החלטות קשות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית