שדה תעופה עתידי בנבטים - "נס חנוכה"

שדה תעופה עתידי בנבטים - "נס חנוכה"

כשחיל האוויר לא רוצה זה לא קורה. וחיל האוויר במקרה הזה לא רוצה. מדבריו של דובר משרד התחבורה ניתן להבין שבעוד מספר שנים, יהיה לישראל נמל תעופה בינלאומי נוסף שיעשה שימוש במסלולי בסיס חיל האוויר בנבטים. מההודעה עד להקמת נמל תעופה כזה ינחתו עוד הרבה מאוד מטוסים בנתב"ג.

בהודעה של דובר המשרד התחבורה נאמר כי שר התחבורה ישראל כץ הגיש לממשלה הצעת החלטה הקובעת כי שדה התעופה המשלים לנתב"ג יוקם בנבטים שבנגב. במקום קיים בסיס ענק של חיל האוויר והרעיון הוא לעשות שימוש במסלולים שלו לצורך התעופה האזרחית.

שר התחבורה ציין כי הצורך לקדם זמינות של אתרים נוספים להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג הולך וגובר, לנוכח הגידול המתמשך בהיקפי התנועה האווירית הבינלאומית ובמספר הטסים לישראל וממנה. שר התחבורה ציין עוד כי הקמת שדה תעופה בנבטים יביא לתנופה פיתוח גדולה בנגב, יגדיל את היצע העבודה ומעגל התעסוקה וימשוך לאזור אוכלוסיה איכותית שתביא לפריחה כלכלית וחברתית.

הודעה משמחת אלא שמישהו שכח שצריך גם את הסכמת מערכת הביטחון לתקוע לה נמל תעופה בינלאומי בצמוד לאחד מבסיסי חיל האוויר הפעילים ביותר. אז הודעות והחלטת ממשלה לחוד וביצוע לחוד.

אם בעוד עשר שנים יהיה בנבטים נמל תעופה משלים לנתב"ג זה יהיה נס. אולי נס חנוכה שכן ההצעה לממשלה נעשתה בחנוכה. כבר 30 שנים שמנסים לבנות שדה תעופה חדש לעיר אילת. שם אין התנגדות של חיל האוויר, אבל גם אין נמל תעופה חדש. כפי שכבר אמרנו במדינה שלה אין בעל בית החלטות של "דיירי משנה" כמו שרים למשל לא תמיד או ליתר דיוק לעתים רחוקות מתבצעות. אז יש כוונות ויש החלטת ממשלה. אז מה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית