דיווח: מסוקים סוריים מעל לבנון

כלי הטיס חגו מעל העיירה ארסל בצפון לבנון, שלטענת הסורים שימשה מוקד פעילות לארגון אל-קעאדה. לטענת השלטון הסורי, הארגון עומד מאחורי הפיגוע שאירע בסוף השבוע בדמשק, בו נהרגו כ-40 בני אדם
(צילום: AP)

כלי התקשורת בלבנון מדווחים כי מספר מסוקים של חיל האוויר הסורי חדרו לשטח לבנון אמש וחגו באזור צפון הבקעה מעל העיירה ארסל. הסורים טוענים כי פעילי אל-קאעדה, שביצעו את פיגוע ההתאבדות בסוף השבוע בדמשק, השתמשו בעיירה זאת כבסיס יציאה. המסוקים פעלו ללא תגובה מצד הצבא הלבנוני.

כזכור, בפיגוע בדמשק נהרגו כ-40 בני אדם. ארגוני האופוזיציה מאשימים דווקא את כוחותיו של אסד כאחראים לפיגוע, וטוענים כי המשטר הסורי זייף מסמך שפורסם בו לכאורה ארגון אל-קעאדה לקח אחריות על הפיצוץ.

בחודשים האחרונים מאז התעצמות המהומות בסוריה, חוצים כוחות צבא סורים את הגבול בכדי לפעול נגד מבריחי נשק ופליטים. עם זאת, יש לציין שהאירוע בו חדרו כלי טיס סורים אל לבנון, נחשב חריג שכן חיל האוויר הסורי לא פועל בשמי לבנון או בקרבת הגבול הסורי-לבנוני מאז מלחמת לבנון הראשונה.

מעבר לפגיעה בריבונות הלבנונית, הפעילות מהווה איום, או ליתר דיוק, נקודת חיכוך, אל מול חיל האוויר הישראלי הפועל בשמי לבנון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית