"נמצאים בפתחה של תקופה רגישה"

ראש חטיבת המבצעים של אמ"ץ נכנס לתפקידו. בטקס חגיגי אמר תא"ל יואל סטריק כי "נידרש ליזום מתוך ראיית הנולד ולפעול בתעוזה ובתבונה
תא"ל יואל סטריק (צילום: אתר צה"ל)

תא"ל יואל סטריק, לשעבר מפקד אוגדה 91, נכנס השבוע לתפקידו כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים. תא"ל סטריק מחליף את תא"ל קובי ברק, שיועלה לדרגת אלוף וישמש כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. טקס החילופים התקיים במעמד ראש אמ"ץ, האלוף יעקב אייש, דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי וקצינים בכירים נוספים מאגף המבצעים.

 "ראש חטיבת המבצעים הוא אחד התפקידים המשפיעים ביותר, שלו השפיעה ישירה על יכולת הפעלת הכוח המבצעי בשגרה, בחירום ובוודאי במלחמה", אמר האלוף אייש, שציין כי "החטיבה מתמודדת עם מכלול אתגרים מתעצמים באופן שלא נראה כמותו - בכלל הזירות, עם דינמיקה משתנה בזמן אמת, במעגלים הקרובים והרחוקים".

תא"ל קובי ברק סיכם את תפקידו ואמר כי "חטיבת המבצעים היא מה שמניע את צה"ל. השירות בחטיבה דינאמי, אינטנסיבי ומאתגר. החטיבה התאפיינה במקצועיות, במצוינות, תוך אחווה הדדית ורעות".

תא"ל ברק התייחס למציאות הביטחונית והעריך כי "אנו ניצבים בפני תקופת מתיחות ואתגרים מבצעיים גוברים והולכים. ברחבי המזרח התיכון, מקרוב ומרחוק, מתרחשים תהליכים שמציבים בפנינו אתגרים. האויב פועל רבות לקיזוז יתרונותינו המקצועיים והוא פיתח את היכולת לפגוע בעורף הישראלי ע"י אלפי רקטות וטילים. האיום על הגבולות התגבר מאוד, גם גבולות שנחשבו בעבר לגבולות שלום. בצד כל אלה, פועלים להשחיר את פניה של ישראל בפעולות דה לגיטימציה כמו 'משטי שלום'".

תא"ל סטריק, הרח"ט הנכנס, העריך כי "אנו ניצבים בפתחה של תקופה רגישה, בה גדלים הסיכויים לתפניות משפיעות בזירה. נידרש להמשיך ולהתאים את המענה לכלל הזירות, להנחיל את ארגז הכלים המבצעיים של צה"ל ולקדם את מוכנותו לכל אתגר ולכל תרחיש. נידרש ליזום מתוך ראיית הנולד ולפעול בתעוזה ובתבונה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית