תקופת מלחמות הצללים

תקופת מלחמות הצללים

הידיעות על תקיפת שיירות נשק בסודן מגיעות ממקורות זרים. ישראל הרשמית לא מתייחסת השתיקה רועמת. בין אם ישראל מעורבת או לא, מישהו עושה עבודה במדבריות סודן. מישהו שיודע שנתיב ההברחות הזה מאיראן מסתיים בעזה.

מישהו גם, על פי פרסומים זרים, דואג מדי פעם לפגוע במתקנים איראניים חיוניים לתכניות ההתעצמות הצבאית של מדינה זו. האם יש קשר? התשובה מצויה באיזשהו מקום. אנחנו לא יודעים. תקופת מלחמות הצללים לא רק שלא חלפה, היא כיום קיימת יותר מאשר בעבר. הפצצות מסיביות, טנקים שועטים. אלו הן תמונות מהעבר.

כיום רוב המלחמות הן נקודתיות. הגדולות שבהן אזוריות. בתוך שטח מצומצם יחסית. אחרות בנויות על פגיעה נקודתית במטרות נקודה. לצורך כך צריך מודיעין מעולה בזמן אמת. מדינה שיש לה יכולת מודיעינית ארוכת טווח יכולה גם להקים את "פיקוד העומק" מהסוג שצה"ל הקים באחרונה. כדי לתת יכול מודיעין ארוכת טווח צריך הרבה משאבים.

אני מקווה שבתכניות ההתעצמות של צה"ל שתקועות בינתיים בגלל ויכוחים בין משרדי האוצר והביטחון נתנו את הדעת ואת המשאבים ליכולות האלה שרובן נסתרות מהעין. לא מדובר במטוסים, טנקים או נגמשים. מדובר בעיניים ואוזניים רגישים. בישראל יש את הטכנולוגיה. צריך לממש אותה באמצעות תקציבים מתאימים. כאן טמון היתרון שיטה את הכף. כאן טמון עיקרון ההפתעה.

You might be interested also

The Iron Dome System. Credit: Rafael’s Spokesperson’s Office

Rafael Ends 2023 With Record NIS 14 Billion in Sales

The company also saw a net profit of NIS 588 million and a record in new orders, amounting to NIS 30 billion. It has been working intensively during the ongoing Swords of Iron War