סמי קצב קנה את קמרו

חברת קמרו שמייצרת מערכות מכ"ם לראיה דרך קירות תימכר לקבוצת SK שכוללת בין היתר גם את מפעל IWI ומספנות ישראל
מכ"מ Xaver 100 (צילום: קמרו)

חברת קמרו (Camero) שמייצרת מכ"מים שמצליחים "לראות" דרך הקיר ולספק תמונה כללית על הנעשה מאחוריו תימכר לקבוצת SK של סמי קצב. סכום העסקה יעמוד על 5-10 מיליון דולר כך על פי הערכות בשוק.

חברת קמרו הוקמה לפני כשמונה שנים כחברת סטארט-אפ בסיוע של חברת מוטורולה. החברה מפתחת מערכות ראיה דרך קירות (Through The Wall Imaging או Radar Wall Through) שמתבססות על מכ"מים בעלי אורכי גל קצרים שפולטים פולסים אלקטרו- מגנטים שחודרים את הקיר ויכולים לזהות עצמים חיים ולקבוע את מיקומם. המידע הנצפה והמוצג על ידי המערכות מאפשר לכוחות מיוחדים של צבא או משטרה לקבל בזמן אמת החלטות ביצועיות.

המערכות של קמרו נמצאות בשימוש של כוחות ביטחון ביותר מ-20 מדינות כיום וביניהן הודו, סינגפור, איטליה, צרפת, ועוד מדינות באסיה, אירופה, ארצות הברית ודרום אמריקה. בנוסף, מערכת שלהם נמצאת גם בשימוש של אחת היחידות המיוחדות בצה"ל. מאחורי העסקה כעת עומדים המייסד המשותף ויו"ר מועצת המנהלים לשעבר אהרון אהרון ומנכ"ל קמרו אמיר בארי.

קבוצת SK של סמי קצב כוללת מספר חברות מובילות בתחום הבטחון כגון מספנות ישראל שבונות כלי שיט עבור חיל הים הישראלי וחילות נוספים בעולם, מפרולייט (יצרנית מוצרי אלקטרו אופטיקה), פולס אינטרו סיסטמס (יצרנית לייזר ומערכות ראית לילה), יוניסקופ ועוד. כמו כן מחזיקה קבוצת SK בחברת IWI מפעל לנשק קל (שהיתה בעבר בבעלות תע"ש), והקבוצה אף צפויה להתמודד על רכישת תעש אם זו תופרט לבסוף.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית