"האלימות בחטמ"ר אפרים - כתם על המדינה"

הצמרת הביטחונית של ישראל הגיעה לחטמ"ר אפרים באיו"ש לרגל חג החנוכה והתייחסה לפריצת פעילי הימין הקיצוני לבסיס. "לא נוכל לקבל פגיעה בחיילי צה"ל, שוטרי מג"ב, ערבים, יהודים ומסגדים", אמר ראש הממשלה

"האלימות בחטמ"ר אפרים - כתם על המדינה"

רה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, הגיעו לבסיס החטיבה המרחבית אפרים, להדלקת נר ראשון של חנוכה יחד עם מפקדי וחיילי הבסיס. ביקור הצמרת הביטחונית מגיע על רקע פריצת פעילי הימין לבסיס, בשבוע שעבר.

נתניהו אמר כי הוא רואה בחומרה את אירוע הפריצה לבסיס. "אנו צריכים להפעיל את מלוא הסמכות הקיימת למדינת חוק דמוקרטית. לא נוכל לקבל פגיעה בחיילי צה"ל, שוטרי מג"ב, בערבים, ביהודים, במסגדים. יש כאן הכתמה של מדינת ישראל ושל ציבור גדול מאוד למתיישבים שאינו שותף לתופעה. יש כאן הכתמה של הדמוקרטיה הישראלית המתבססת על שמירת חוק".

ברק התייחס אף הוא לאירוע הפריצה לבסיס ואמר כי "היו לנו אירועים חמורים מאוד בשבוע האחרון, פה ממש בפתח של המחנה הזה, שבה קבוצה קטנטנה של אנשים קיצוניים מנסה לערער את מרות המדינה על אזרחיה. את הדבר הזה אי אפשר ואסור לקבל. אנחנו נפעל בכל כוחנו, בתוך צה"ל עם כל רשויות אכיפת החוק של המדינה, כדי להביא לכך שעם כל המחלוקות שמותר שיהיה בתוכנו, שום אדם לא ירים את ידו על חייל, על מפקד בצה"ל או על שוטר משטרת ישראל".

"שום אדם לא ישים את עצמו מעל החוק ומעל המטרות המשותפות של המדינה. דמוקרטיה צריכה לדעת להגן על עצמה, ואנחנו נדע להגן על עצמנו בפני כל מי שינסה להרים יד על הדמוקרטיה הישראלית", הוסיף שר הביטחון.

השר ברק ציין בשיחה עם החיילים כי "יש פה הרבה משימות, עיקרן קשורות בהגנה על החיים הנורמליים והחיים של התיישבות הישראלית פה, ש-99.9% ממנה היא נורמטיבית ומקיימת חוק. אנחנו חייבים לשמור עליהם ולהגן עליהם. אנחנו חייבים לשמור על הפלסטינים שנתונים פה בשליטתנו ולתרום בכך לעתידה ובניינה של מדינת ישראל".