"ב-2012 איראן תשיג נשק גרעיני"

שר ההגנה האמריקני אמר כי בתוך שנה או פחות איראן תצליח לייצר פצצה גרעינית. "ננקוט כל צעד שיידרש כדי לעצור זאת", הוא הוסיף
שר הביטחון אהוד ברק ולאון פאנטה (צילום: אריאל חרמוני)

"לאיראן יהיה נשק גרעיני תוך שנה אחת או פחות" - כך העריך שר ההגנה של ארצות הברית ליאון פאנטה. בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית CBS הוסיף פאנטה כי ארצות הברית תעשה ככל שיידרש על מנת לעצור את הגרעין האיראני.

"וושינגטון לא תרשה אפשרות של איראן גרעינית", הבהיר שר ההגנה האמריקני, "על אף כל המאמצים שנעשו כנראה שלא נצליח למנוע את הגרעין האיראני, ובמידה ויהיה לנו מודיעין ודאי - ננקוט כל צעד שיידרש כדי לעצור זאת". עם זאת, פאנטה ציין כי לפי שעה "לוושינגטון אין מידע מדויק לגבי כוונותיה של טהרן לייצר פצצה גרעינית".

בחודש שעבר התפרסם דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שקבע כי יש חשד מבוסס שאיראן ערכה ניסויים סודיים שמטרתם היחידה יכולה להיותפיתוח נשק גרעיני. על פי הדו"ח, האיראנים פעלו, לפחות עד שנת 2010, במטרה ברורה לפתח כלי נשק גרעיניים.

מהמידע שהגיע לידי הסוכנות, האיראנים ניסו לפתח ראש נפץ גרעיני באמצעות מידע שהגיע ממדעני גרעין פקיסטניים ובאמצעות עזרים שהם רכשו בעזרת רשת של חברות קש ברחבי העולם. "לסוכנות יש דאגות עמוקות בנוגע לאפשרות של היבטים צבאיים בתוכנית הגרעין האיראנית", נכתב בדו"ח. עוד נכתב כי הסוכנות קיבלה דיווחים המצביעים על "פעילויות שמטרתן לפתח נשק גרעיני".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית