שדרוג למערכת "קטלנית"

עמדת הירי של רפאל, המאפשרת ירי במקלע כבד מתוך נגמ"ש המרכבה, שודרגה ליכולות ירי משופרות
נמ"ר בתרגיל (צילום: דובר צה"ל)

בזרוע היבשה ממשיכים בפיתוח ה"קטלנית", עמדת הירי המתקדמת של רפאל המאפשרת ירי במקלע כבד מתוך כלי רכב צבאי. לאחרונה נערך ניסוי בקטלנית משופרת עבור נגמ"ש המרכבה, כשהמערכת החדשה המתאפיינת בשתי יכולות משמעותיות חדשות: ירי תוך כדי נסיעה ושימוש במד טווח לייזר המאפשר מציאת המרחק של מטרות לצורך ירי יעיל יותר.

בתרגיל, שנערך בביסל"ח (בית הספר למקצועות החי"ר), התנסו באופן נרחב לוחמי גולני ומדריכות נמ"ר בירי במערכת החדשה. "הקטלנית החדשה משפרת מאוד את נוחות עמדת המקלען על ידי הוספת משענת יד, שינוי בג'ויסטיקים ויכולת להזיז את הכיסא, מה שמאפשר לו להתרכז אך ורק בירי עצמו", סיפר לאתר צה"ל רמ"ד נמ"ר, רס"ן ניר טולדנו.

רס"ן טולדנו ציין כי "השינוי המשמעותי ביותר הוא בייצוב המערכת, מה שמאפשר ירי תוך כדי הסתערות כשפעם נאלצנו לעצור כדי לתת אש. כמו כן נוסף למערכת מד טווח הלייזר, שמאפשר רכישת מטרות מהירה בהרבה, באופן שיסייע גם לכוחות שמחוץ לנמ"ר".

בסיום התרגיל הופקו לקחים שיהוו בסיס לשדרוג עתידי של ה"קטלנית". רס"ן טולדנו ציין כי "אנחנו כל הזמן בקשר עם חיילים כדי להתקדם ושלפר את המערכות". לדבריו, המערכת החדשה כבר שולבה בפעילות מבצעית וכבר במהלך החודשים הקרובים היא צפויה להשתלב בקרב יחידות וגדודים נוספים בצה"ל.

"היכולות החדשות של הקטלנית הופכות אותה למערכת שיכולה לתת היום מענה מקצועי, מדויק ומהיר מתמיד", סיכם רס"ן טולדנו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית