תא"ל ניצן אלון מונה לאלוף פיקוד מרכז

מפקד אוגדת איו"ש לשעבר, ומי שנחשב ל"אויבם המר" של המתנחלים יהיה מעתה אחראי על הגזרה. בנוסף, החליט הרמטכ"ל למנות את האלוף (מיל') שי אביטל לעמוד בראש מפקדה חדשה - "מפקדת העומק" שתטפל במבצעים מיוחדים

תא"ל ניצן אלון מונה לאלוף פיקוד מרכז

תא"ל ניצן אלון (צילום: אתר צה"ל)

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, מינה את תא"ל ניצן אלון למפקד פיקוד המרכז החדש. תא"ל אלון יועלה לדרגת אלוף וייכנס לתפקידו בעוד מספר חודשים. הוא יחליף את האלוף אבי מזרחי, אלוף הפיקוד הנוכחי. אלון כיהן עד לפני כחודשיים כמפקד אוגדת איו"ש.

במהלך תפקידו הצליח אלון להפוך למה שחלק כינו "יריבם המר" של המתנחלים באזור. בטקס הפרידה מתפקידו באוגדת איו"ש, תקף אלון את המתנחלים ואמר "יתכן שצה"ל יידרש לפעול יחד עם משטרת ישראל ומינהל התיאום והקישור במשימות מיוחדות, תוך עימות מתגבר עם שוליים קיצוניים אך מתרחבים בקרב החברה הישראלית.

"כבר היום מיעוט קיצוני, שולי במניינו אך לא בהשפעתו, עלול להביא להסלמה רבתי במעשים הנקראים 'תג-מחיר' אך מגיעים לכדי טרור. מעשים אלה לא רק ראויים לגינוי על העוול והאיוולת שבהם, אלא גם למניעתם ומעצר המבצעים באופן יעיל יותר מכפי שהצלחנו כמערכת עד כה".

אלון היה בעברו מפקד סיירת מטכ"ל. המינוי שלו הוא מקרה נדיר, שבו מתמנה לתפקיד מפקד פיקוד המרכז קצין שזהו תפקידו הראשון במטה הכללי, ולא אלוף שכבר כיהן בתפקיד אחר קודם לכן.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, טען ביום שישי כי המינוי הוא מקצועי בלבד, וללא שיקולים פוליטיים.

ובתוך כך, גנץ החליט גם על מינוי נוסף – של האלוף (מיל') שי אביטל לעמוד בראש מפקדה חדשה – "מפקדת העומק". אביטל והמפקדה יהיו אחראים על מה שכונה המבצעים המיוחדים. המפקדה אמורה להוביל מבצעים בעומק האסטרטגי בשטח האויב. אביטל סיים את שירותו הסדיר בצה"ל לפני יותר מעשר שנים, והתמודד מאז בבחירות מקדימות במפלגת קדימה.

עוד מינוי טרי: תא"ל נעם תיבון, שכיהן כמפקד המכללה לפיקוד ומטה, יועלה בעוד מספר חודשים לדרגת אלוף ויכהן כמפקד הגיס הצפוני בצה"ל.

ואילו ביום ראשון ייערך במכללה לביטחון לאומי טקס שבו ייכנס לתפקיד מפקד המכללה האלוף יוסי ביידצ, במקום האלוף גרשון הכהן.