מהמחתרת היהודית לטרור היהודי

הטרור היהודי יעשה פעולות כה קיצוניות שישימו ללעג את מעשי הרצח של המחתרת היהודית לפני 30 שניםמהמחתרת היהודית לטרור היהודי

המחתרת היהודית כללה מספר קבוצות וביניהם כמה מהמובילים באוכלוסיית המתנחלים. הם ביצעו פעולות טרור נגד פלסטינים בראשית שנות ה-80, במסגרתן רצחו בירי ורימונים שלושה סטודנטים במתקפת ירי על מוסד אקדמי בחברון, ופצעו עשרות אחרים; ניסו להתנקש בחייהם של שלושה ראשי ערים פלסטינים, פצעו אותם קשה, רגליהם של שניים מהם נכרתו, ופצעו קשה מאוד חבלן מג"ב שניסה לפרק מטען נוסף.

חברי המחתרת תכננו לפוצץ את כיפת הסלע ומסגד אל אקצה ונתפסו בעת שניסו לפוצץ חמישה אוטובוסים במזרח ירושלים. לו הצליחו במעשיהם המזרח התיכון כולו היה למאכולת אש ודם. נגד 29 מתנחלים הוגשו כתבי אישום בגין השתייכות לארגון המחתרת ו-15 מהם הורשעו ונשפטו למאסר ארוך תוך שנים ספורות השתחררו מן הכלא חברי המחתרת, אפילו אסירי העולם, שנשיא המדינה קצב את עונשם פעם אחר פעם, שוחררו לאחר פחות משבע שנות מאסר.

רק אל תגידו שמולנו ניצב רק "קומץ" של מתפרעים, אפשר לראות בטלוויזיה מאות צעירים שאין אלוהים בליבם אלא רק אלימות ושנאה. דור שלם נמשכת התסיסה, פיגועים בערבים, השחתת מסגדים, איומים והטרדות של מפקדים בצה"ל, ואלימות מתמשכת. הטרור היהודי לא צמח יש מאין. גם בישראל שבתוך הקו הירוק ישנם קיני טרור קשה (זוכרים מניין בא יגאל עמיר רוצחו של רבין?), וטרם חקרנו כמה ישיבות הסדר קיצוניות.

זהו המצב שאותו מחביאים מפנינו. זהו דור שני לאותה מחתרת שחבריה הפכו לאגדה בהתנחלויות, שמציב לעצמו מטרות חדשות: יהודים, חיילים, ומפקדים במדי צה"ל. אבל מפקדים אלו כבר אינם סומכים על חייליהם שילכו אחריהם, שיאבקו בטרוריסטים היהודים, יכבלו את ידיהם וישליכום לצינוק. מצבם של קצינים בכירים גרוע יותר. הם אינם יכולים לבטוח בציות של יחידות שלמות, ושל קצינים זוטרים שגדלו על ברכי תרבות ההתנחלות, תרבות הסירוב, תרבות פריקת עול החוק והמשמעת הצבאית.

ובשב"כ? גם משם זולג כנראה מידע מקדים למתנחלים ואין עוצר. האם אנשי שב"כ המודעים היטב לבחירה המודעת, בלחץ המתנחלים, באיש הנחשב לאחד משלהם; האם אינם וותרנים יותר וחרוצים פחות כאשר מדובר בטרור היהודי, במעטפת התומכת, בהתכוננות ובהתארגנות? האם אין לכך השפעה על זליגות והדלפות אפשריות? אין זו הערכה שחורה מדי לצפות שבעתיד הקרוב אנשי הטרור היהודי יישרו שורות עם לובשי מדים נושאי נשק, בגלוי ובסתר, הגנרלים יוותרו ללא גייסות וקהילת המודיעין תתמלא סוכנים כפולים (אין כאלו כבר עתה?).

הטרור היהודי יעשה פעולות כה קיצוניות שישימו ללעג את מעשי המחתרת היהודית. מי שלא טיפל כראוי במעשים הנפשעים ההם לפני שנות דור, עלול להיכנע או להצטרף לכיפות הסרוגות של חבורות הטרור היהודי. שריפת מסגדים והשחתת ספרי קודש מוסלמים משחקת לידיהם של מנהיגי סופת ההריקן הערבית (האביב הערבי). הם מחפשים דרך להטות את זעם ההמונים מהרס השלטון לאויב חיצוני. הטרור היהודי יספק להם את המטרה – ישראל. האיום האיראני יהפוך משני להתגודדות הערבית סביב גבולותינו, ואנו - אנא אנו באים.

****

בקרוב יצאו לאור שני מחקריו של אל"מ (מיל) ד"ר שמואל גורדון על מלחמת לבנון השניה ומבצע עופרת יצוקה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית