תקציב הביטחון: דרוש מבוגר אחראי

תקציב הביטחון: דרוש מבוגר אחראי

הוויכוח על תקציב הביטחון גלש כבר מזמן לרמה של פעוטון. שר האוצר הביע תקווה שלשר הביטחון נותר זמן לעסוק בביטחון, וזה מצידו, טען כי עמיתו לא מבין דבר וחצי דבר בצרכי הביטחון. ויכוח ברמה כזו מתאים אולי לשוויץ, שאף אחד לא מאיים על בטחונה. אבל בישראל אסור שזה יקרה.

אבל דווקא כאן זה קורה, וגורם למחשבות נוגות על מי שמנהל כאן את העניינים. והמוזר והמדאיג מכל - ראש הממשלה שצריך לחתוך עניינים, לא עושה זאת, ונותן למערכת לעסוק חודשים בדברים שוליים, בהשמצות, באיומי סרק על הפסקת רכש.

מי שמאיים חושב שאנחנו מטומטמים. מה יפסיקו לרכוש? אוכל לצה"ל? תחמושת לחיל השריון? פצצות לחיל האוויר? הכל משחקי מלים ברמה עלובה. אבל זה מה שקורה במדינה בהרבה תחומים אחרים ועכשיו גם בביטחון.

במקום לנהל ויכוח ענייני היצרים מתלהטים. רוב הדוברים בכלל לא מכירים את פרטי הנושא והם מדברים על סמך מה שהם קוראים בעיתונים. גם שם, ברוב המקרים לא יודעים את הפרטים המלאים וכך נוצרת מערבולת של חצאי עובדות שמסתיימת בהכרזה על "הפסקת הרכש".

ביטחון ישראל הוא נושא חשוב מדי מכדי להופך אותו לחוכא ואיטלולא בעיתונות. הגיע זמן ש"מבוגר אחראי" אם יש כזה במדינה, יעשה סדר, יקבל החלטות שכן מדובר בביטחון. גם אם מדובר באיומי סרק זה לא נראה טוב. למעשה זה נראה רע מאוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית