רשת תקשורת לאומית חדשה

פיקוד העורף הכניס לשימוש מבצעי רשת תקשורת משודרגת המאפשרת תיאום הדדי בין גופי החירום הפועלים בישראל
רשת התקשורת (צילום: אתר צה"ל)

פיקוד העורף החל להפעיל מערכת קשר לאומית, אליה כבר מחוברות רשתות הקשר של פיקוד העורף ומשטרת ישראל. המערכת נכנסה לשימוש מבצעי מלא במסגרת תרגיל "נקודת מפנה" האחרון והיא מהווה מענה ראשון מסוגו לתיאום בין גופי חירום. בקרוב יצורפו למד"א וארגוני הצלה נוספים לרשת הקשר הלאומית.

המערכת מבוססת על שדרוג רשת הקשר הקודמת של פיקוד העורף והשקתה כללה החלפה של כלל ציוד הרדיו על גבי עשרות אתרי אנטנות הפרושים רחבי הארץ, הוספת אתרי שידור חדשים ורכישת אתרים ניידים נוספים לפעילות מבצעית באזורים חסרי כיסוי קבוע.

שדרוג הרשת, בהיקף של כ-60 מיליון שקלים, מומן במלואו על ידי צה"ל ופקע"ר. סא"ל גיל הופמן, רמ"ח תקשוב והרתעה (מקש"פ פקע"ר), הסביר לאתר צה"ל כי מערכת הקשר החדשה "עומדת בתקנים הטובים ביותר בעולם, במקביל לרשתות התקשורת בהם עושים שימוש גורמי החירום האמריקאיים". לדבריו, "המערכת החדשה מאפשרת קשר רדיו ותתמוך בעתיד גם בהעברת נתונים וחומרי וידאו לכלל הגופים העושים בה שימוש".

"אירוע השריפה בכרמל הבהיר את הצורך המשמעותי במערכת הזו, שמאפשרת לראשונה תיאום וקישור ברמה הגבוהה ביותר. בזכות יוזמת פיקוד העורף, גורמי החירום בישראל יוכלו 'לדבר' אחד עם השני ולפעול במשותף במהלך אירועי חירום מסוג זה", מציין סא"ל הופמן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית