המטוס שיגלה את תנועת כוחות הקרקע
הפיתוח, מתוצרת חטיבת אלתא, מבוסס על מטוס המנהלים G-280 מתוצרת התע"א. במטוס תותקן מערכת חיישנים מדגם JSTARS
אריה אגוזי
| 19/05/2011
חטיבת אלתא של התעשייה האווירית פיתחה מטוס המיועד לגלות תנועות של כוחות קרקע, המבוסס על מטוס המנהלים מדגם G-280 מתוצרת החברה. ה- G-280 (לשעבר ה-G-250) הוא קטן מדי למשימות AEW או SIGINT אבל הוא יכול להכיל את החיישנים של מערכת JSTARS.
לדברי אבישי יצחקיאן, סגן מנהל כללי של מחלקת מערכות מוטסות של אלתא, הביקוש למטוסי JSTARS נובע מהעובדה שהמלחמות בעיקר ובאפגניסטן, עברו מהר מאוד מהאוויר לקרקע. "המפקדים רוצים לקבל תמונה מלאה של מה שקורה על הקרקע וזו פלטפורמה אידיאלית", אמר יצחקיאן.
אלתא סיפקה כבר מערכת JSTARS מותקנת על ה-G-150, גם הוא מטוס מנהלים, אבל קטן יותר. לדברי יצחקיאן ה-G-280 הוא פלטפורמה מתאימה יותר.
הוא הוסיף כי כל סוגי מטוסי המשימה - AEW, SIGINT ו JSTARS הם אחד ממנועי הצמיחה של חטיבת אלתא "יש שוק הולך וגדל ואנו מקווים לחתום על כמה חוזים משמעותיים בקרוב מאוד", לדבריו.
חטיבת אלתא של התעשייה האווירית פיתחה מטוס המיועד לגלות תנועות של כוחות קרקע, המבוסס על מטוס המנהלים מדגם G-280 מתוצרת החברה. ה- G-280 (לשעבר ה-G-250) הוא קטן מדי למשימות AEW או SIGINT אבל הוא יכול להכיל את החיישנים של מערכת JSTARS.
לדברי אבישי יצחקיאן, סגן מנהל כללי של מחלקת מערכות מוטסות של אלתא, הביקוש למטוסי JSTARS נובע מהעובדה שהמלחמות בעיקר ובאפגניסטן, עברו מהר מאוד מהאוויר לקרקע. "המפקדים רוצים לקבל תמונה מלאה של מה שקורה על הקרקע וזו פלטפורמה אידיאלית", אמר יצחקיאן.
אלתא סיפקה כבר מערכת JSTARS מותקנת על ה-G-150, גם הוא מטוס מנהלים, אבל קטן יותר. לדברי יצחקיאן ה-G-280 הוא פלטפורמה מתאימה יותר.
הוא הוסיף כי כל סוגי מטוסי המשימה - AEW, SIGINT ו JSTARS הם אחד ממנועי הצמיחה של חטיבת אלתא "יש שוק הולך וגדל ואנו מקווים לחתום על כמה חוזים משמעותיים בקרוב מאוד", לדבריו.