אסד: אני לא אחראי להרג המפגינים

בראיון לרשת ABC התנער נשיא סוריה מאחריות להרג למעלה מ-4,000 מפגינים במדינה. "המדינה לא שייכת לי וגם כוחות הביטחון לא", אמר. דובר מחלקת המדינה האמריקנית: הדברים מגוכחים בעיני

אסד: אני לא אחראי להרג המפגינים

בשאר אסד. (ארכיון: AP)

נשיא סוריה, בשאר אסד, דוחה בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית ABC את ההאשמות לפיהן הוא אחראי להרג של יותר מ-4,000 אזרחים במהלך ההתקוממות במדינה בחודשים האחרונים. "אני בסך הכל נשיא. המדינה לא שייכת לי וגם כוחות הביטחון לא".

ציטוטים מהראיון, שישודר במלואו הערב, הובאו במהלך תדרוך של מחקלת המדינה בוושינגטון. "יש הבדל בין מדיניות של דיכוי לבין כמה טעויות שבוצעו על ידי כמה בעלי תפקידים – הבדל גדול", אמר אסד בראיון.

דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, הגיב על הדברים ואמר כי "זה מגוחך בעיניי שהוא מנסה להתחבא מאחורי טענה שאין לו סמכות במדינתו שלו. לפי המידע שברשותנו, זה בדיוק מה שהוא עושה: דיכוי ברוטלי ביותר כלפי תנועת האופוזיציה שוחרת השלום".

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס אתמול למצב בסוריה ואמר כי זה רק עניין של זמן עד אשר ייפול משטר אסד בסוריה. "ימיו של אסד ספורים", אמר ברק והוסיף כי התרגיל הצבאי שבוצע לאחרונה בסוריה, במהלכו תורגל ירי של טילי סקאד, בוצע "מתוך חשש ומצוקה". 

You might be interested also