"לדעת מתי לשנות את חוקי המשחק בעזה"

שורה של בכירי צה"ל לשעבר תמימים בדעתם כי צפויה מערכה צבאית נוספת ברצועת עזה. בכנס INSS העריכו ראש אמ"ן לשעבר, סגן המרטכ"ל לשעבר ומפקד אוגדת עזה לשעבר כי יהיה צורך ב"'עופרת יצוקה' נוספת"

"לדעת מתי לשנות את חוקי המשחק בעזה"

חיילים בפעילות בעזה (ארכיון: דובר צה"ל)

שורת הבכירים שנאמו בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שנערך בתל אביב, העריכו כאחד כי צה"ל ייאלץ לצאת למבצע נוסף ברצועת עזה לאור המציאות הביטחונית בגזרה. ראש אמ"ן לשעבר, האלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש מכון ה-INSS התריע בנוסף ממלחמה נוספת גם בגזרת לבנון.

תא"ל (מיל') משה (צ'יקו) תמיר, מפקד אוגדת עזה לשעבר, הביע דאגה מהמציאות הביטחונית המתפתחת בגזרת הדרום. "אני מודאג מהמשוואה שמתפתחת בדרום. למעשה, זו משוואה שמעמידה את החיילים במצב בלתי אפשרי. הם נלחמים ללא העוצמה וללא היכולת של צה"ל אפילו בקרבות טקטיים".

תמיר ציין עוד כי המצב הנוכחי, בו הרקטות נורות לעבר ישראל אך צה"ל לא נכנס קרקעית לעזה "ממרר את חיי האוכלוסייה ואי אפשר לפתח תיירות, אולם הרווח היחידי מהמצב הוא לאנשי הצבא, משום שאין נפגעים ואין כניסת כוחות לתוך שטח הרצועה".

הוא הדגיש כי "זה כמובן זמני וצריך לדעת מתי לשנות את כללי המשחק. אבל אין הבטחה שתוצאות 'עופרת יצוקה' יהיו זהות לאלה של מבצעים עתידיים ואת זה צריך לקחת בחשבון".

גם סגן הרמטכ"ל לשעבר ואלוף פיקוד דרום לשעבר, האלוף (מיל') דן הראל מעריך כי ישראל תיאלץ לצאת למבצע קרקעי נוסף ברצועת עזה. "ההתמודדות עם עזה בוא תבוא במוקדם ולא במאוחר לצערי, וזה יהיה יותר קשה. תהיה לנו עוד 'עופרת יצוקה'", אמר הראל.

כזכור, לפני מספר שבועות התייחס הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, לסוגיית הביטחון בדרום. בסקירה בפני חברי וועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר גנץ כי "סבבי ההסלמה האחרונים והפגיעה הן בנפש והן בשגרת החיים של תושבי הדרום, מובילים לכך שצה"ל יידרש לפעולה התקפית ומשמעותית ברצועת עזה. מהלך זה צריך להיות יזום ומסודר".

You might be interested also