נסראללה: "נגיע עד אחרי חיפה"

מזכ"ל חיזבאללה בהופעה פומבית נדירה בעצרת לציון יום העשורא בביירות. בנאום בפני אלפי תומכיו חזר ואמר כי הארגון יוכל לעמוד בפני "אלו שמאיימים עלינו"
חסן נסראללה (ארכיון: AP)

לראשונה מאז 2008 יצא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ממקום מחבואו ונאם בפני פעילי הארגון, בעצרת של חיזבאללה בביירות לציון יום העשורא, הקדוש למוסלמים שיעים. "אני תמיד רוצה להיות אתכם", אמר נסראללה לקהל הצופים. "עתה, בואו נגיד לכל אלה אשר מעוניינים להפחיד אותנו ולאיים עלינו שאנו לא נושפל". הוא המשיך ואיים על ישראל. "אנו נגיע עד אחרי חיפה, אם יהיה הצורך", איים נסראללה בנאומו.

מדובר בפעם השנייה בלבד מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006, בה יוצא נסראללה ממחבואו ומופיע בפומבי. על פי הערכות, נסאללה מסתתר בשנים האחרונות, מאז המלחמה, בבונקרים ברחבי לבנוןף מחשש לפגיעה מצד ישראל. נאומיו התכופים עד כה בוצעו בשידור ישיר ממקום מסתור או הוקלטו מראש והוקרנו על גבי מסכי ענק בעצרות הארגון.

רק לפני מספר שבועות הודיע ארגון חיזבאללה כי חשף רשת של מרגלים שהופעלו על ידי סוכנות הביון האמריקנית ה-CIA. על פי הודעת הארגון 12 פעילים נעצרו בחשד לריגול. בחיזבאללה התגאו כי הצליחו לשבש את פעילות המודיעין המערבי במדינה. בארה"ב הודו כי המעצרים הביאו לכך שתחנת ביירת "יצאה מכלל פעולה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית