מערכת תקשורת חדשה לנשק "משוטט"

המערכת של IMC הופעלה בהצלחה בניסוי שנערך באחרונה
דוגמא למערכת נשק משוטטת: מל"ט "הארופ" מתוצרת התעשייה האווירית

חברה ישראלית פיתחה עורק תקשורת המאפשר לשלוט על מערכת נשק "משוטטת" גם בשלב שבו היא מתחילה בצלילה קטלנית לעבר המטרה. עד כה פעלה חברת איי.אמ.סי כמעט בחשאי, וסיפקה ערוצי תקשורת לכמה ממערכות הנשק המתקדמות ביותר שפותחו בישראל.

לפני מספר ימים איפשרו לישראל דיפנס לבקר במפעל בפתח תקווה ולקבל מעט פרטים על ערוץ התקשורת שפותח עבור מל"טים ומערכות נשק משוטטות. הערוץ מעביר את נתוני הווידאו עם עיכוב של פחות מ-80 אלפיות שניה.

"למרות העובדה שזה מושג על ידי ממסור אווירי המבוצע על ידי פלטפורמה אווירית אחרת, עיכוב הגעת האות למפעיל קטן מאוד והדבר מאפשר למפעיל לשנות את המטרה גם בשלב הסופי של הטיסה", אמר איילון אשל, נשיא החברה. אשל הסביר כי באמצעות טכנולוגיה מיוחדת של עיבוד אותות, ערוץ הנתונים המתקדם משיג טווחי פעולה של מעל 200 ק"מ.

המל"ט המשמש כממסר, נושא משדר אשר שוקל רק שני ק"ג, ומאפשר שליטה על מערכת נשק שוטטות בזמן צלילה שהיא השלב הקריטי ביותר . לאחרונה, לדברי אשל, אחד מעורקי הנתונים של החברה פעל היטב בניסוי של מערכת נשק משוטטת מתקדמת מאוד אשר פותחה על ידי חברה ישראלית.

"אני לא יכול לחשוף פרטים נוספים אבל אני יכול לומר כי מדובר במהפכה של ממש". IMC רכשה לאחרונה 20 אחוז ממניות יצרנית המל"טים "אינוקון". שתי החברות מציעות מל"טים עם יכולות משופרות המבוססות על שימוש במערכות של IMC.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית