"בסיס הטילים האיראני נמחק לחלוטין"

העיתון ה"ניו יורק טיימס" מצטט בכירים מישראל וארה"ב הטוענים כי "כל דבר שקונה לנו זמן ומעכב את היום שבו האיראנים אולי יצליחו לשים ראש קרב גרעיני על טיל מדויק, הוא ניצחון קטן"
המתקן להמרת אורניום באיספהאן (צילום: AP)

"הפיצוץ שיטח לחלוטין את בסיס הטילים סמוך לטהרן", כך אומרים גורמי מודיעין מישראל וארה"ב לעיתון ה"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח בעיתון הפיצוץ היווה מכה קשה לתכנית הטילים לטווח ארוך של איראן.

גורם מודיעיני מערבי אמר לכתב העיתון כי "כל דבר שקונה לנו זמן ומעכב את היום שבו האיראנים אולי יצליחו לשים ראש קרב גרעיני על טיל מדויק, הוא ניצחון קטן". ובאשר לפרסומים הזרים הטוענים כי יד מערבית עמדה מאחורי הפיצוץ, אמר הגורם "בשלב זה, אנחנו מוכנים לקבל כל דבר, לא משנה איך זה קרה".

בפיצוץ, שאירע לפני כשלושה שבועות, נהרג ראש תכנית הטילים של איראן, הגנרל חסן טהרני מוקדאם. צילומי לוויין שצולמו לפני ואחרי הפיצוץ מראים כי מרבית מבני הבסיס נפגעו בפיצוץ. חלקם הגדול הושמד לחלוטין.

גורם איראני בכיר אמר לאחרונה לעיתון הבריטי "הגארדיאן" כי המוסד הישראלי היה אחראי לפיצוץ בבסיס הטילים. על פי אותו גורם, שהוגדר כמי שמנהל קשרים הדוקים עם השלטון האיראני, "הפיצוץ הוא חלק מהמלחמה המתנהלת עם איראן מתחת לפני השטח, אותה מובילה ישראל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית