דיווח: צבא סוריה תרגל ירי של רקטות וטיל סקאד

סוכנויות הידיעות במדינה מדווחים כי הצבא ערך תרגול בירי רקטות ולפחות טיל סקאד B אחד, בעל טווח של 300 ק"מ. הדיווחים מגיעים על רקע מצבו המדיני הקשה של הנשיא אסד, בעקבות התסיסה החברתית במדינה והדרישה להדחתו
משגר טילי סקאד (ארכיון: AP)

על רקע התסיסה הגוברת בסוריה, סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, סאנ"א, הודיעה כי הצבא הסורי ביצע אתמול תמרון גדול, במהלכו נורו מספר רקטות וטילים - ביניהם גם טיל סקאד. מדובר במפגן כוח ברור של הנשיא אסד לעבר שכנותיו במזרח התיכון, ביניהן גם טורקיה - שהוקראת לו לעזוב את ארמון הנשיאות.

על פי הדיווח, התרגיל נערך סמוך לעיר תדמור, שבמזרח המדינה. על פי הדיווחים, צבא סוריה ירה, לפחות, טיל אחד מדגם סקאד B, שלו טווח של כ-300 ק"מ. הטיל נורה לאזור הגבול העיראקי. בנוסף, תרגל הצבא הסורי ירי של רקטות בעלות קוטר של 300 מ"מ ו-600 מ"מ, שלהם טווח של כמה עשרות ק"מ.

כאמור, התרגיל מגיע על רקע הדרישה הגוברת בעולם הערבי מה נשיא בשאר אסד לוותר על שלטונו בסוריה. הליגה הערבית הגדילה לעשות והטילה סנקציות על משטר אסד, בעקבות הדיווחים על אלפי ההרוגים משורות המפגינים בסוריה, מאז החלה התסיסה החברתית במדינה, לפני תשעה חודשים.

אסד מצידו, מתעקש שלא לעזוב את תפקידו, וממשיך להורות לצבא לדכא את ההפגנות בסוריה ביד קשה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית