מלחמת גרסאות על המל"ט שנעלם באיראן

כוחות נאט"ו טוענים כי המל"ט האמריקני, שהאיראנים הודיעו כי הפילו במרחב האווירי שלהם, בעצם יצא מכלל שליטה מעל מערב אפגניסטן, בשבוע שעבר. בטהרן טענו כי מדובר במל"ט ריגול אמריקני שחדר לתחומם
מל"ט מדגם RQ-170

מלחמת גרסאות: בנאט"ו אומרים הערב כי המטוס ללא טייס שהאיראנים טענו כי הפילו, הוא ככל הנראה מל"ט שיצא מכלל שליטה במשימה ונעלם מעל אזור מערב אפגניסטן. בהודעה של כוח הסיוע הביטחוני של נאט"ו, הפועל באפגניסטן, נכתב כי "המל"ט שהאיראנים מתייחסים אליו עשוי להיות מל"ט ריגול אמריקני שמפעיליו איבדו עליו שליטה ומנסים לבדוק מה עלה בגורלו".

מוקדם יותר היום הודיעו כלי התקשורת באיראן כי כוחות הצבא הצליחו להפיל מל"ט ריגול אמריקני שהיה בפעילות מבצעית מעל שמי איראן. "צבא איראן הפיל מטוס אמריקני ללא טייס מסוג RQ-170 במזרח המדינה", נאמר בדיווח בכלי התקשורת. סוכנות הידיעות "פארס", המקורבת לשלטון בטהרן, ציטטה מקור בכיר בשלטון שטען כי "התגובה לחדירת מל"ט אמריקני למרחב האווירי שלנו - לא תהיה מוגבלת לגבולות המדינה".

הדיווח בטלוויזיה האיראנית טען כי המל"ט הופל ללא גרימת נזק למערכות כלי הטיס, כך שנרמז כי האיראנים יבצעו בו בדיקות לגלות מידע השמור במערכותיו. עם זאת, יש לציין, מעבר להודעת נאט"ו, אין אישור לידיעה ממקורות שאינם איראניים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית