"סכנה מוחשית להסכם השלום עם מצרים"

הניצחון של האחים המוסלמים בבחירות במצרים מעורר חשש במערכת הביטחון. גם שר הביטחון התייחס לנושא בראיון ב"פגוש את העיתונות"
מצביעות במצרים

חשש במערכת הביטחון בישראל: הניצחון הסוחף של האחים המוסלמים בבחירות במצרים מסכן את היציבות של הסכם השלום בין המדינות.


גורמים ביטחוניים אמרו לישראל דיפנס כי בעקבות הניצחון בבחירות לפרלמנט, האחים המוסלמים עלולים לנקוט בתכנית שלבים שתביא אותם להשתלט על כל מוסדות המדינה. "במקרה כזה, הסיכוי של הסכם השלום לשרוד הוא נמוך מאוד".

 
לדברי הגורמים, "ההתעקשות של ארצות הברית לקיים בחירות במצרים הייתה תמוהה, לאור הניסיון מההתעקשות על בחירות ברשות הפלשתינית, שהביאה לניצחון החמאס".


בתוך כך, שר הביטחון התייחס במוצאי שבת לתוצאות הבחירות במצרים בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. ברק אמר כי "אני מקווה מאוד שכל ממשלה שתקום במצרים תבין שכדי לקיים את הכלכלה המצרית אין ברירה אלא לשמור על המסגרת של הסכמים בינלאומיים. אני מקווה גם שיתפנו לטפל ברצינות בסיני. המצרים עושים מאמצים אבל יש התפתחויות מטרידות באזור", הדגיש ברק.

בנושא האיראני אמר ברק, כי "איראן קרובה בהרבה ליכולת גרעינית, לכן הסנקציות צריכות להיות מועצמות, מהירות ותכליתיות. חייבים לפעול נגד הדבר הזה.


"אין מחלוקת לגבי כוונותיה של איראן. אנחנו מסכימים עם האמריקאים כי אפשר לפתור את זה בדרך הדיפלומטית. יחד עם זאת, צריך לזכור תמיד שישראל היא ריבון, מדינה חזקה באזור. ישראל אחראית לביטחונה, לקיומה, ולא יכולה לשחרר את עצמה מקבלת החלטות", הוסיף שר הביטחון.

"איראן גרעינית היא בלתי קבילה. העמדה האמריקאית שאסור להוריד שום אופציה מהשולחן היא עמדה שבמקורה ישראלית. בחודשים האחרונים שוחחתי עם מנהיגים בעולם ואני חושב שהצלחנו להעביר את החומרה שבדבר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית