ברק על איראן: אנחנו לא מפוחדים

שר הביטחון התייחס לאפשרות של תקיפה במתקני הגרעין האיראניים. "צה"ל לא מחפש מלחמה אזורית, אך אזרחי ישראל אינן מפוחדים מכך", אמר ברק
שר הביטחון, אהוד ברק

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לדיווחים על הפיצוצים המסתוריים במספר אתרים באיראן בשבועות האחרונים ואמר כי "כל עיכוב כזה, בין אם בידי שמיים או בדרכים אחרות, הוא מבורך". לטענתו של ברק "כל דבר שימנע צורך בתקיפה הוא טוב", הוסיף בראיון לקול ישראל.

הוא המשיך ואמר כי בסוגיית תקיפה אפשרית באיראן "ישראל הייתה שמחה אילו עיצומים בינ"ל או צעדים דיפלומטיים אחרים היו גורמים לממשל בטהרן לסגת מתכנית הגרעין. עם זאת אזרחי ישראל רחוקים מלהיות מפוחדים מתוצאותיה של מלחמה אזורית". הוא שב והבהיר כי "צה"ל לא מחפש מלחמה אך ייתכן וניאלץ לעמוד במבחן".

ברק גם התייחס לדבריו של ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, מרטין דמפסי" שצוטט כמי שאמר בראיון לסוכנות ידיעות זרה כי ישראל לא תתריע את בעלות בריתה במערב לפני שתצא למתקפה באיראן. "לא שמעתי את דבריו, אבל הממשל האמריקני ומשרד ההגנה מעניקים גיבוי רחב לישראל. גם אם לפעמים יש חילוקי דעות, ישראל היא עדיין ריבון ומי שאחראי לביטחונה הם הממשלה וצה"ל", טען ברק.

בראיון נשאל שר הביטחון גם על הראיון שישודר הערב עם ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בתכנית "עובדה". דגן יצא בפומבי נגד תקיפה באיראן. "אני לא פרשן, אבל דגן חוזר על עצמו בחלק מהדברים". ברק גם הוסיף כי הדיון הציבורי בסוגייה הוא "מזיק, אך אין ברירה אלא לדון בו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית