בחיזבאללה משדרגים את מאגרי הרקטות ארוכות הטווח

בארגון מתרגלים פריסה מהירה של רקטות ארוכות טווח ומכינים "נקודות שיגור" שמהם קל לטווח לעבר מטרות בישראל. בין היתר בחיזבאללה מבקשים למקם בנקודות אלו רקטות בעלות טווח של 400 ק"מ
פעילי חיזבאללה (ארכיון: AP)

יחידות השיגור של חיזבאללה מקבלות ציוד חדש באופן שוטף, חלקו מאיראן וחלקו ממדינות אחרות. היחידות מתאמנות בעיקר על שיגור רקטות ארוכות טווח לתוך שטח ישראל. ארגון חיזבאללה מבצע תרגילים על "יבש", בהם הוא מתמקד בשיפור יכולתו לפריסה מהירה של רקטות חדשות, שהתקבלו מאיראן, לאחר מלחמת לבנון השנייה.

מקורות בישראל אומרים כי החיזבאללה הכין גם לפני מלחמת לבנון השניה "נקודות שיגור" אליהן מסיעים את המשגרים ושמהן קל לטווח לעבר מטרות בישראל. נקודות אלה שופרו מאז 2006.

במסגרת התרגילים מנסים אנשי החיזבאללה "למקם" גם סוללות של טילים ארוכי טווח ובכלל זה דגם מתקדם של ה"זלזאל" בעל טווח של כ-400 ק"מ. ידוע כי האיראנים השלימו את הפיתוח של רקטת "זלזאל" בעלת טווח של 400 ק"מ שמסוגלת לפגוע מלבנון בכל שטח מדינת ישראל. החשש הוא כי האיראנים העבירו כבר כמות של הרקטות האלה לחיזבאללה.

אנשי משמרות המהפכה של איראן הם שממונים על פיתוח הרקטות והם גם שביצעו את הניסוי ברקטה ארכות הטווח החדשה. במהלך הניסוי, שיגרו משמרות המהפכה רקטת "פאג'ר 5" משופרת בעלת טווח של 75 ק"מ וכאמור את רקטת ה"זלזאל" המשופרת בעלת טווח של 400 ק"מ.

רקטות ה"זלזאל" שהיו בידי החיזבאלה עם תחילת מלחמת לבנון השניה היו בעלות טווח של כ-150 ק"מ. בישראל יודעים כי תעשיית הנשק של איראן קיבלה מהחיזבאללה מידע מדויק על השימוש שנעשה במערכות הנשק האיראניות במהלך המלחמה.

לדעת המומחים, האיראנים כבר ניתחו את התוצאות והכניסו שינויים מיידים בכמה מערכות נשק ששיפרו את ביצועיהן. הרחקתו של אירגון החיזבאללה מהגבול עם ישראל חייב, לדעת המומחים, את הארכת הטווח ואת שיפור הדיוק - וזה מה שעשו האיראנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית