"ייתכן ויוולד לכיפת ברזל דור חדש"

יו"ר דירקטוריון רפאל רמז בכנס תעופה וחלל בירושלים כי ייתכן ולמערכת יירוט הרקטות יקום בעתיד דור מתקדם יותר. הוא סיפר כי מערכת שרביט קסמים תחל בשנה הקרובה ביירוטים הראשונים וכי ייתכן "שמנה ראשונה של טילים יהיו מוכנים במקביל"

"ייתכן ויוולד לכיפת ברזל דור חדש"

כיפת ברזל (צילום: דובר צה"ל)

האלוף (במיל') אילן בירן, יו"ר דירקטוריון רפאל, התייחס למערכות ההגנה האוויריות אשר עתידות להיות המטעפת הביטחונית של מדינת ישראל מפני מתקפת טילים ורקטות. לטענתו "ההבחנה בין החזית לעורף בוטלה. אנחנו נמצאים במצב של 10 דקות מאיראן ו-10 שניות מקו הגבול בעזה". את הדברים אמר בכנס תעופה וחלל של קבוצת טכנולוגיות בירושלים.

"השלבים בין התקפה למגננה התבטלו. אנו חייבים מערך הגנה אקטיבי. עלינו לפרוס את מערכות החץ, שרביט קסמים וכיפת ברזל – במקומות המיועדים להן – עד שנת 2017. כם יום שעובר ולא עושים דבר – זה זמן שמתבזבז". לטענתו של בירן, ההצלחה של כיפת ברזל מוכיחה את יעילותה והוא אף רמז כי ייתכן שכבר בעתיד הקרוב יחלו בעבודה על דור חדש ומתקדם שלה. "אנו כרגע משלימים את הכנות ארבע הסוללות הנוספות שייפרסו בישראל. ייתכן ולמערכת יוולד דור נוסף. זו מערכת שבאה למנוע את הצורך ליציאות למבצעים ומלחמות".

בירן התייחס גם לוויכוח בין משרד האוצר לביטחון בנוגע לגודלו של התקציב הביטחוני. "חשוב להפנים את האלטרנטיבה במישור הכלכלי. כולם מדברים על המחיר של כל סוללה. בואו תשוו את זה ליום אחד של לחימה – כל אמצעי הנשק שנעשים בהם שימוש, התשלומים של הביטוח לבתים שנפגעו – מחיר המערכת הרבה יותר נמוך מזה".

הוא גם רמז לגבי ה"תחרות" שיש בין ההשקעה במערכות נוספות לבין רכישת מטוסי הקרב החדישים ה-F-35 ואמר "המערכת עולה הרבה פחות מחמישה מטוסים כאלה".

"מתכוננים למתקפה הכי קשה נגדנו"

גם האלוף (מיל') עמוס גלעד, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, נאם בכנס והתייחס לאיומים המגיעים מכיוון איראן וספיחיה (חיזבאללה וחמאס). "אם לאיראן תהיה יכולת צבאית גרעינית – זה ישנה לגמרי את המאזן מבחינת ההרתעה ביננו לבין איראן. חיזבאללסטן, חמאסטן וטהרן – כול היישויות הללו מתכוננות למתקפה הכי קשה נגדנו", אמר גלעד.

הוא הסביר כיצד במלחמה הבאה המטרה העיקרית של האוייב תהיה לפגוע פגיעה כלכלית אנושה בישראל. "זו תהיה מלחמה נגד האזרחים. במטרה לפגוע בכלכלה. אנחנו צריכים להתייחס לכל אפשרות של מלחמה או תקיפה כאילו זה יקרה מחר – גם אם בסופו של דבר זה יקרה רק עוד חמש שנים". לטענתו של גלעד יכולת ההרתעה הישראלית עובדת, אבל לא מבחינת ההצטיידות של הארגונים באמל"ח.

"הם לא משתמשים בארסנל שיש בידם, בגלל ההתרעה הצבאית שלנו – אולם, הרתעה זו לא עוצרת בעדם מלבנות את בניין הכוח שלהם – שגודל מיום ליום. האיראנים ממש דוחפים נשק לתוך לבנון ועזה. הם מפסידים כסף על זה – לא מרוויחים", הוא אומר. "בינתיים הם לא יורים על תל אביב, כי הם מבינים שזה יוביל למכת נגד שתביא לחיסולם. אבל זה בינתיים".

You might be interested also