"הפקת פצצה תלויה רק בהחלטת האיראנים"

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) אמר היום כי לאיראן יש מספיק חומר להפיק 4-5 פצצות
האלוף במיל' ידלין בהרצאה באוניברסיטת תל אביב

ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין שנכנס לפני מספר ימים באופן רשמי לתפקידו כראש המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), דיבר היום בתדרוך עיתונאים במכון ואמר כי "לאיראנים יש חומר שמספיק לייצור 4 או 5 פצצות וברגע שירצו, זה ייקח להם בין שנה עד שנה וחצי להגיע ליכולת גרעינית". 
 

לדבריו הטילים שמפתחים האיראנים הם טילים שהטווח שלהם מגיע הרבה מעבר למדינת ישראל. עם זאת, הוא אמר כי לא בטוח שברגע שאיראן תשיג נשק גרעיני היא תשתמש בו מיידית נגד ישראל.

ידלין הוסיף ואמר כי לא מדובר בבעיה ישראלית אלא בעיה של הקהילה הבינלאומית וכי זו טעות לשים את ישראל בקדמה וחשוב להיות חלק מקואליציה שמטפלת בנושא. בין היתר הוא התייחס לחשיבות שבקיום ערוצים פתוחים ביננו לבין מדינות שיש להם יכולות צבאיות טובות יותר מאשר לישראל. לדברי ידלין אם יתפתח עימות בין ישראל לאיראן יהיו גורמים בינלאומיים שירסנו אותו.

בהתייחסו לדיון הציבורי שהתפתח לאחרונה בנושא אמר ידלין כי השיח הציבורי הוא לגיטימי וראוי וצריך להתקיים גם במקומות פתוחים וגם במקומות סגורים. ייחד עם זאת ידלין סייג את דבריו ואמר כי יש סוגיות שנכון ויידונו רק בפורומים מצומצמים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית