"גל איסלאמי שוטף את העולם הערבי"

בישיבת ועדת החוץ והביטחון התייחס נתניהו למציאות המורכבת העומדת בפני ישראל בעקבות המצב הנפיץ במזרח התיכון. "עלינו לנהוג באחריות ובזהירות, זה לא הזמן למעשים פזיזים"
רה"מ בנימין נתניהו (ארכיון:AP)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף בדיון בוועדת החוץ של הכנסת והתייחס למצב במזרח התיכון בעקבות רצף ההפיכות בעולם הערבי. "גל אסלאמי שוטף את העולם הערבי אחרי עשרות שנים של שלטון יציב".

"יש כאלה הקוראים לזה אביב הערבי. אנחנו בפני מציאות בלתי יציבה, ולא ניתן להעריך כמה זמן ייקח עד שהמצב יתייצב. צריך לנהוג באחריות ובזהירות. זה לא הזמן למעשים פזיזים", ביקש להדגיש ראש הממשלה. נתניהו ציין עוד כי "המצב שהיה לא יהיה, והופך להיות אתגר לישראל. יש לכך השלכות על צרכי הביטחון שלנו".

ראש הממשלה התייחס גם למצב הנפיץ במצרים, שם נערכות היום בחירות לבית הנבחרים התחתון. על פי ההערכות המפלגות האיסלאמיות צפויות להשיג את מרבית הקולות. "אנחנו מקווים לייצב את הסכם השלום עם מצרים ופועלים יחד עם האמריקנים", אמר נתניהו. בישראל עוקבים בדריכות אחר הנעשה במצרים.

נתניהו התייחס גם למשבר החמור ביחסים עם טורקיה, ואמר כי לישראל יש אינטרס לחדש את היחסים בין המדינות. "אמרתי זאת גם בעבר", הזכיר נתניהו. "לא הבאנו למצב עם טורקיה וסייענו לטורקיה ברעידת האדמה. יש כל מיני מהלכים בעניין הטורקי", סיפר ראש הממשלה.

ובאשר לסוגיית הגרעין האיראני, אמר נתניהו כי הסנקציות על טהרן צריכות להתרכז בבנק המרכזי של הרפובליקה האיסלאמית ועל תעשיית הנפט. "הפערים שישנם בנושאי הכנת החומר לייצור נשק גרעיני מצטמצמים, הזמן מתקצר", הזהיר נתניהו. "אני לא בטוח שהסנקציות, גם אם יתעצמו, יעצרו את ייצור הנשק הגרעיני, אך אנו חייבים לעצור את הדבר הזה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית