ריחוף אוטומטי – בקרוב בינשוף

מסוקי הבלק הוק (ינשוף) יזכו, ככל הנראה, להתקנה של מערכת הריחוף האוטומטית. בחיל האוויר מרוצים מיכולות המערכת במסוקי היסעור ובוחנים את שילובה גם במסוקי סער נוספים
מסוק הינשוף (ארכיון: דו"צ)

חיל האוויר החל בבחינת מערכת הריחוף האוטומטית על מסוק בלק הוק (ינשוף), זאת לקראת התקנתו על מסוקים אלה. פרטים חדשים על מערכות מתקדמות למסוקים יימסרו בכנס לתעופה וחלל שתערוך קבוצת טכנולוגיות בסוף החודש בירושלים.

כפי שנחשף בישראל דיפנס חיל האוויר מרחיב את השימוש במערכת ריחוף אוטומטית המאפשרת למסוקיו ריחוף מדויק גם בתנאים קשים במיוחד. המערכת, מתוצרת חברת DRS האמריקנית, מותקן כבר על מסוק היסעור של חיל האוויר.

בגלל גודל המסוק, קשה לטייסי היסעור לרחף בצורה יציבה מעל נקודה מסוימת כמו מעל ניצול המיטלטל על חגורת הצלה בים סוער, או פצוע השוכב בנקיק צר ועמוק כאשר המסוק חייב להכנס לתוכו. לעתים יש ללוחמי יחידת החילוץ של חיל האוויר הזדמנות אחת ויחידה לבצע חילוץ. לעתים אלו לוחמים ולעתים אזרחים. יש למטה מצוקה, מצב מסכן חיים וכל שניה קריטית.

לפני מספר שנים החליטו בחיל האוויר לשפר את יכולת הריחוף היציב של מסוק היסעור. חיל האוויר נטל חלק מרכזי בפיתוח המערכת יחד עם החברה האמריקנית DRS שלה יש נסיון רב בפיתוח מערכות לכלי טיס. המערכת מחוברת לכל החיישנים של המסוק, אלו מודדים את הגובה שלו, את מהירותו ונתונים אחרים. היא תוכננה כך שהיא מפצה על כל פגיעה ביציבות של המסוק בעת ריחוף נמוך.

כאשר הטייס מגיע מעל לנקודה מעליה הוא רוצה לרחף, כאשר צוות יחידת החילוץ נערך לפעולה, הוא מפעיל את המערכת ומסיר את ידיו מהגאי המסוק מרגע זה המערכת שולטת במסוק והוא יציב כמו סלע.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית