"גורמים מנסים להפר השלום עם מצרים"

רה"מ התייחס לסוגייה המצרית ואמר כי ישראל עוקבת באופן שוטף אחר הנעשה בקהיר. בנוגע לאיראן הוסיף נתניהו כי הוא מרוצה מהטלת הסנקציות המוחרפות, אך לא בטוח כי אלו יספיקו
ראש הממשלה נתניהו (ארכיון: AP)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להתפתחויות האחרונות במצרים ואמר כי ישנם גורמים שמנסים להפר את השלום בין המדינות כל הזמן. "אנחנו פועלים במעקב שוטף אחרי הנעשה במצרים ושני הצדדים עושים פעולה רצינית ואחראית כדי לקדם את השלום במובן המעשי שלו", אמר ראש הממשלה במהלך פגישתו עם ראש ממשלת רומניה, אריק בוק.

"אני חושב שלישראל ומצרים יש אינטרס עמוק בשימור השלום ביניהן, אשר מבטיח את יציבותו של לב המזרח התיכון. זה מבטיח תנועה סדירה בנתיב שייט בין לאומי, אולי החשוב בעולם", הוסיף נתניהו. לדבריו, שתי המדינות פועלות יחדיו כדי לקיים את ההסכמים.

באשר לנושא הגרעין האיראני, אמר נתניהו כי "אחרי דוח סבא"א כולם מסכימים שאיראן פועלת במרץ להשיג נשק גרעיני. הוויכוח הזה הסתיים. הוא הוסיף כי "דרושות סנקציות חזקות יותר על איראן, ואני חושב שחשוב שננקטו הסנקציות הללו". נתניהו עם זאת ציין כי הוא אינו בטוח שהסנקציות המוחרפות יספיקו בכדי לעצור את איראן. 

מוקדם יותר התייחס גם יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין לסוגייה המצרית ואמר כי "מדינת ישראל לא תאפשר לחצי האי סיני לשוב ולהיות אזור של דם ומערכה אזור של טרור ושל מלחמה". ריבלין הוסיף, במהלך טקס האזכרה הממלכתי שנערך לחללי מבצע קדש כי "הסכם השלום בין ישראל למצרים הוא אינטרס הדדי מובהק של שתי המדינות, כולנו מקווים בלב שלם שהעם המצרי ימשיך ויבחר בדרך השלום. היום נדמה לצערנו כי מבחן השלום עמה רחוק מלהסתיים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית