זה רק תרגיל: מחלה מדבקת בערי הצפון

במסגרת התרגיל, "להבה כתומה 6", שיתקיים בשבוע הבא, יתרגלו הכוחות התפרצות ביולוגית של מחלה מדבקת התוקפת בערי הצפון
(צילום: אתר צה"ל)

משרד הביטחון בשיתוף צה"ל ומשרד הבריאות, יקיים בשבוע הבא תרגיל המדמה התמודדות עם מתקפת טרור בלתי קונבנציונאלי. באירוע תתורגל התפרצות ביולוגית של מחלה מדבקת התוקפת בערי הצפון. התרגיל ינוהל בעפולה, טבריה, נצרת ונצרת-עלית והוא מתקיים כחלק מסדרת תרגילים בתחום הטב"ק (טרור בלתי קונבנציונלי), המתקיימים מדי שנה.

בחודשים הקרובים צפוי משרד הביטחון לקיים תרגילים נוספים בתחום הטב"ק, כחלק מהגברת ההיערכות של מדינת ישראל לאיום זה. במסגרת התרגיל יתורגלו גופי משרד הביטחון, משרד הבריאות, פיקוד העורף, בתי החולים, קופות החולים, הרשויות המקומיות, משטרה, מד"א, כיבוי אש, המשרד להגנת הסביבה, משרד החוץ, רשות המים וגופים נוספים.

כחלק מהתרגיל יוקמו ברשויות המקומיות מרכזי טיפול לנחשפים אשר ידמו מתן טיפול מונע לאזרחים אשר קיים חשד כי נחשפו למתקפת הטרור הבלתי קונבנציונאלי. כל מרכז נחשפים יתורגל למתן מענה לעד 5,000 אזרחים ביממה. בתי החולים יתרגלו טיפול במי שכבר לקו בתסמיני המחלה.

מטרת התרגיל נועדה לשפר את רמת הכשירות והמוכנות של כלל המערכות הלאומיות הרלוונטיות להתמודדות עם אירוע טרור ביולוגי. השנה התרגיל הינו בדגש על מחוז צפון, אשר בו יפעלו משרד הבריאות וגופי המטה הלאומיים הצפויים להתמודד עם אירוע ביולוגי חריג.

"התרגיל נועד לתרגל ולשפר את יכולת ההתמודדות של מדינת ישראל עם איום הטרור הבלתי קונבנציונאלי" , הסביר עוזר שר הביטחון להתגוננות, תא"ל (מיל') זאב שניר לאתר צה"ל. "חשוב שאזרחי ישראל יידעו שישנם אנשים במערכת הביטחון ומערכות נוספות, אשר תפקידם הקבוע הוא להכין את מדינת ישראל להתמודדות עם איומים אלה. מדינת ישראל נמצאת בקדמת החזית העולמית בהיערכות למקרים אלה,אך אנו מחויבים לבחון את עצמנו באופן קבוע ולשפר עוד יותר את היכולות והמוכנות שלנו, אל מול מגוון תרחישים אפשריים", הוסיף שניר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית