תרגול לילי של לוחמי הצמ"ה

לוחמי הצה"ל של אוגדת עזה תרגלו פעילות מבצעית בתנאי לילה. האימון התמקד בבניית מבנים שונים להגנה על הכוחות, במתאר אופרטיבי של שטחי רצועת עזה

תרגול לילי של לוחמי הצמ"ה

תרגול הצמ"ה (צילום: דובר צה"ל)

פלוגת הציוד המכני ההנדסית של החטיבה הצפונית באוגדת עזה, ערכה השבוע תרגיל בתנאי לילה, שהתקיים בבסיס צאלים וכלל את כלל חיילי הפלוגה. עיקר הפעילות התמקדה בבניית מבנים שונים להגנה על הכוחות, במתאר של שטחי רצועת עזה.

אתר צה"ל מדווח כי במהלך התרגיל התמודדה הפלוגה עם תקלות ודרישות כאלו ואחרות, הנגזרות מהאיומים שבמתאר הלחימה הספציפי של האזור: ירי טילים נגד טנקים (נ"ט), ירי צליפה והנחת מטענים ומוקשים. במהלך הלילה ניצבו בפניהם איומי הגזרה וגם תקלות חימוש עמן היה עליהם להתמודד. בין היתר, עסקו בתרגיל גם בפינוי פצועים וחילוצם אל מחוץ לרצועה.

פלוגת הציוד המכני ההנדסי (צמ"ה) ביצעה תרגולת לבניית ביצורים ומגננים – תחומים ממוגנים המוקמים בתוך רצועת עזה לאחר הכניסה אליה, שנועדו לאסוף את כל הכוחות בשטח. במצב לחימה, חיילי ההנדסה הם הראשונים לחצות את הגדר, ועל כן הם גם החשופים ביותר. משום כך החלו בפלוגה בשילוב אמצעי לחימה חדשים, הנותנים מענה טוב יותר להגנה על הדחפורים שבשימושם (מסוג D9) בעידן טילי הנ"ט. האימון כולו נערך בלילה, ללא שימוש בתאורה, זאת כדי להקשות על פעילות הכוחות ולשפר את רמת כשירותם.

פלוגת הצמ"ה של החטיבה הצפונית באוגדת עזה הוקמה לפני שנה וחצי, לאור האיומים שעלו בשנים האחרונות באזור הרצועה. זהו התרגיל הפלוגתי הראשון שהפלוגה מבצעת מאז תרגיל ההקמה שלה, והתרגיל הצפוי הבא ייערך במרץ 2012