מצרים: המפגינים דרשו התפטרות טנטאווי

ראש המועצה הצבאית בקהיר חזר ואמר כי הבחירות לנשיאות ייערכו עד יולי 2012. הוא הוסיף כי "הצבא מוכן לוותר על השלטון אם העם יירצה בכך". כ-100 אלף מפגינים בכיכר תחריר בקהיר

מצרים: המפגינים דרשו התפטרות טנטאווי

מפגינים בכיכר תחריר (צילום: AP)

"לך, לך" - כך זעקו הערב כ-100 אלף בני אדם בהפגנת ענק בכיכר תחריר שבמרכז קהיר, בתגובה לנאומו של ראש המועצה הצבאית הזמנית במצרים, הגנרל מוחמד טנטאווי. המפגינים המצרים דורשים את התפטרותו המיידית של טנטאווי.

בניסיון להרגיע את המפגינים, אשר מתפרעים ברחובות קהיר כבר ארבעה ימים, הבטיח טנטאווי כי הבחירות לבית הנבחרים ייערכו כמתוכנן בשבוע הבא וכי הבחירות לנשיאות המדינה יתקיימו עד ליולי 2012. עד כה נהרגו למעלה מ-30 בני אדם במהומות שפרצו בסוף השבוע האחרון. טנטאווי הוסיף ואמר כי קיבל את התפטרותו של ראש הממשלה הזמנית, שהגיעה בעקבות המהומות בבירה.

טנטאווי הוסיף ואמר כי "המועצה הצבאית אינה שואפת לשלוט. יש לנו נכונות מלאה להעביר מיד את השלטון אם העם ירצה זאת באמצעות משאל עם. הכוחות המזויינים לא יהיו חלופה לשלטון העם. איננו מתכוונים להיאחז בשלטון. המטרה העיקרית שלנו הייתה להשיב את הביטחון לרחוב המצרי".

סבב האלימות האחרון החל לאחר שמסמך שחובר בממשלה הצבאית נחשף לציבור. המסמך מציע כי לצבא המצרי תינתן זכות החלטה עליונה בנושאים מרכזיים – גם לאחר בחירת נשיא חדש בהליך דמוקרטי. המפגינים דורשים מהמועצה הצבאית להעביר את כלל סמכויות השלטון לידי ממשלה שתיבחר על ידי העם.

בישראל עוקבים בדריכות אחר האירועים האחרונים בקהיר, ובמיוחד אחר האפשרות, הסבירה ביותר, כי "האחים המוסלמים" יגיעו להישגים בבחירות הקרובות. מבחינת מערכת הביטחון בישראל, מדובר במצב המעורר דאגה. התראה אסטרטגית כבר ניתנה בכל הנוגע לחזית המצרית. מדובר בהתראה שתשפיע על תקציבים ותכניות ההיערכות לעימות אפשרי בגבול הדרומי.

You might be interested also