רשת סוכני CIA נתפסה בלבנון

כלי התקשורת בארה"ב מדווחים כי לפחות 12 סוכנים שפעלו בשירות ה-CIA נחשפו ונתפסו בביירות. רונן סולומון מביא פרטים על אופן גיוס רשתות הריגול של סוכנות הביון האמריקנית
חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה

מכה לסוכנות ה - CIA: לפחות 12 מרגלים של סוכנות הביון האמריקנית נחשפו ונעצרו בלבנון על ידי החיזבאללה, כך מדווחים כלי התקשורת בארה"ב. על פי הדיווחים בעיתון "לוס אנג'לס טיימס, ברשת הטלוויזיה ABC ובסוכנות הידיעות AP – הסוכנים פעלו בשורות ארגון חיזבאללה אך בששת החודשים האחרונים נחשפו על ידי גורמי הארגון השיעי.

ה"לוס אנג'לס טיימס" מצטט מקורות בכירים ב-CIA הטוענים כי בעקבות החשיפה, "נציגות הסוכנות בבירות יצאה לחלוטין מכלל פעולה". מהדיווחים עולה כי הסוכנים הוזהרו על ידי מפעיליהם בסוכנות הביון האמריקנית כי ייתכן ונחשפו אך למרות זאת המשיכו בפעילותם החשאית. לבסוף, ככל הנראה על ידי מעקבים הם נחשפו. בסוכנות הביון האמריקנית מודאגים מכך שהסוכנים שנתפסו יוצאו להורג, או שייתכן שכבר הוצאו להורג על ידי החיזבאללה.

במקביל חשפו האיראנים בחודשים האחרונים רשת ריגול גדולה שפעלה בעבור ארה"ב. מדובר על כ-20 בני אדם שנתפסו על ידי כוחות הביטחון האיראניים. לא ברור עדיין הקשר בין שתי רשתות הריגול. סוכני הרשת באיראן גוייסו על ידי חברות כוח אדם מזוייפות שהקימו אתרי אינטרנט שהבטיחו ויזות עבודה למדינות שכנות כגון טורקיה, מלזיה ואיחוד האמירויות. אותם סוכנים שקיבלו אישור לעבוד מחוץ לאיראן - גוייסו על ידי מפעילי ה-CIA ושבו לאיראן לפעול בעיקר במעקב אחר תכנית הגרעין האיראנית ובביצוע פעולות חבלה.

בלבנון, בשונה מהמקרה האיראני, הפעילים גוייסו באופן פרונטלי על ידי מפעילי הסוכנות האמריקנית. אחד ממקומות המפגש בין הסוכנים למפעיליהם האמריקניים היה בסניף מזללת "פיצה האט" בביירות. אחד הסניפים של הרשת האמריקנית שוכן במרכזה של שכונת הדאחייה, המוכרת כמרכז החיזבאללה בבירה הלבנונית. החיזבאללה הצליח לאתר את מקום המפגש של הסוכנים, ככל הנראה על ידי האזנה לאלו שנחשדו בריגול.

יש לציין כי לארה"ב יש אינטרס לעקוב אחר החיזבאללה, ולא רק מהזווית הישראלית של הסוגייה. בשנים האחרונות חיזבאללה הפך לפעיל במדינות דרום אמריקה. הארגון עוסק בהברחות סמים, נשק והלבנות הון, במסגרת פעילות הטרור שלו. האמריקנים, המודאגים מפעילות חיזבאללה במדינות כגון וונצואלה, קובה, מקסיקו וקנדה, החלו לעקוב אחר פעילות אנשי הארגון השיעי.

באיראן ובלבנון מאשימים כי שגרירויות ארה"ב בלבנון, בטורקיה, במלזיה ובאיחוד האמירויות לקחו חלק פעיל בגיוס הסוכנים לרשתות הריגול.

****

תמונות:

סניף "פיצה האט" בשכנות דאחייה בביירות

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית