גנץ: לא נקבל התנגדות לשירת נשים בצבא

הרמטכ"ל ביקר בלשכת הגיוס בתל השומר ותייחס לסוגיית ההקצנה הדתית בצבא. "צה"ל הוא צבא ממלכתי ובו משרתים כולם. מה שחשוב זה לא מי מדיר את עצמו אלא מי רותם את עצמו"

גנץ: לא נקבל התנגדות לשירת נשים בצבא

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ (צילום: דו"צ)

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, מתח ביקורת על התנגדות רבנים לשירת נשים בצבא. בביקור בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, עם צאת גיוס נובמבר לדרך, אמר גנץ כי "צה"ל הוא צבא ממלכתי ובו משרתים כולם, גברים, נשים, דתיים וחילונים. מה שחשוב זה לא מי מדיר את עצמו אלא מי רותם את עצמו".

גנץ התייחס גם לדבריו של הרב אליקים לבנון, לפיהם אם בצה"ל לא ישנו את הגזירה הוא ימליץ לתלמידיו שלא להתגייס. "לא שמעתי את הדברים במלואם, אבל מה ששמעתי - לא אהבתי", הבהיר הרמטכ"ל.

בשבוע שעבר שלחו מספר אלופים במילואים מכתב לרמטכ"ל ובו ביקשו ממנו לעצור את ההקצנה הדתית בצבא. על המכתב חתמו, בין היתר מפקדי חיל האוויר לשעבר, אביהו בן נון ועמוס לפידות, ראש אכ"א לשעבר, רן גורן, וכן מנחם עינן, זאב ליבנה, זאב אלמוג ושלמה להט. במכתב כתבו האלופים במיל' כי "אנו מוקירים את חיילי צה"ל הדתיים ומכבדים את זכויותיהם, אך אלו צריכות להיות מסודרות מבלי להחיל אורחות חיים דתיים על יתר המרשתים. אין להשלים בשום פנים עם פגיעה בשירות החיילות בשם הדת".

הסערה הציבורית פרצה לפני כחודשיים לאחר שתשעה צעירים דתיים הושעו מקורס הקצינים לאחר שעזבו בהפגנתיות טקס צבאי במהלכו הופיעו זמרות של להקה צבאית. הצוערים טענו כי פעלו על פי האיסור ההלכתי על שמיעת שירת נשים. בצה"ל הבהירו כי יאסרו על חיילים דתיים לעזוב טקסים.