אלביט תחשוף את "תא הטייס העתידי"

החברה פועלת לפיתוח מערכת ה-CockpitNG המבוססת על תצוגה מרכזית המשולבת עם קסדת הטייס ומערכת התצוגה העילית שלו

אלביט מערכות מפתחת את תאי הטייס העתידיים של מטוסי ומסוקי קרב. החברה קיבלה החלטה אסטרטגית להשקיע בפיתוח הדור הבא של מערכות אוויאוניות לתאי טייס של מטוסי ומסוקי קרב. פרטים על החידושים בתחום זה יחשפו בכנס התעופה והחלל שמארגנת קבוצת טכנולוגיות ושיתקיים בסוף החודש בירושלים.

החברה הישראלית נמצאת במגעים עם רוקוול קולינס וחברת האניוול בארה"ב על שיתוף פעולה עתידי אפשרי בפיתוח סוג חדש של מערכות תא הטייס. לדברי יורם שמואלי, מנכ"ל משותף של חטיבת האוויר של אלביט מערכות, המערכות החדשות תאפשרנה ליצור תמונה משולבת של מה שהטייס רואה מבעד לחלונות תא הטייס עם מה שרק הסנסורים של המטוס רואים בתנאי ראיה מוגבלים.

כפי שכבר פורסם בישראל דיפנס, ה- CockpitNG, הדור הבא של תאי טייס מבוסס תצוגה מרכזית חכמה המשולבת בצורה מלאה עם הקסדה של הטייס ועם מערכת התצוגה העילית שלו. לדברי החברה, כל הרכיבים של המערכות פותחו בטכנולוגיית Multi-Touch-Screen כדי לאפשר לטייס להפעיל את המטוס בצורה חלקה ביותר.

באלביט אומרים כי הפתרון החדש משפר את חלוקת עומס העבודה בין אנשי הצוות בתא הטייס בכל מיני סוגים של משימות. המערכת תוכננה כך שהיא מאפשרת גם אימון הטייסים תוך שימוש במערכות האמיתיות בתא הטייס, זאת על ידי "הזרקת" נתוני מכ"ם ומערכות לוחמה אלקטרונית למסך המרכזי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית