"צה"ל יידרש לפעולה התקפית בעזה"

בסקירה בוועדת החוץ והביטחון התייחס הרמטכ"ל לסבבי האלימות האחרונים בדרום. לטענתו "מהלך בעזה צריך להיות יזום ומסודר"
הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, ערך סקירה בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. גנץ התייחס לסוגיות השונות העומדות בפני ישראל ובראשן – ירי הרקטות מרצועת עזה, אבטחת הגבול עם מצרים וההיערכות הצה"לית למלחמה הבאה.

"הסבבים של ההסלמה האחרונה והפגיעה הן בנפש והן בשגרת החיים של תושבי הדרום, מובילים לכך שצה"ל יידרש לפעולה התקפית ומשמעותית ברצועת עזה. מהלך זה צריך להיות יזום ומסודר", אמר גנץ. לטענתו חיסול חוליית הג'יהאד האיסלאמי באזור רפיח, אירוע שהביא לפרוץ סבבי האלימות האחרונים בגזרה, הגיע לאחר שהושג מידע שהחולייה עוסקת בניסויים בירי רקטות בעלות טווח של עשרות ק"מ. "הצלחנו לפגוע ולעכב את התפתחות המערך הרקטי של הג'יהאד האיסלאמי", הוסיף גנץ.

הוא התייחס גם לאפשרות של מלחמה בעתיד ואמר כי "לקראת סבב הלחימה הבא נצטרך לקצר את משך הלחימה ככל שניתן. מהירות זאת צריכה להישען על מודיעין איכותי וקצב פעולה מהיר ולכן צריך לשמר מוכנות ולשמר את המשאב האנושי בצה"ל. ללא זאת, אנחנו עלולים לפגוע בהישג של ארבע השנים האחרונות של ההתחזקות של צה"ל".

על הסכנות שייתכנו מצידו המצרי של הגבול הדרומי, אמר גנץ כי "הגבול המערבי בין ישראל למצרים עבר מגבול שעיקרו בנוי להתמודדות עם מסתננים לגבול שאמור להיות ערוך לפעולות טרור ופעילות חבלנית עוינת. סיני הפכה להיות אזור שבו מוקמות תשתיות רבות המייצרות פעילות חבלנית עוינת, הן מעזה והן מהג'יהאד העולמי תוך הפרת הריבונות המצרית. לכן הצבא מתאים את כל התפיסה שלו בדרום".

הרמטכ"ל הוסיף כי "כיום עובדים במקביל 30 קבלנים ו-400 עובדים להקמת הגדר בקצב מואץ. 70 ק"מ כבר נבנו. הנחיתי שעד סוף שנת 2012 כל הגדר תושלם. ישנה מפקדת חטיבה נוספת מתוגברת בגבול הזה ואנו משפרים שם את כל יכולות האיסוף המודיעין".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית