"הפיצוץ בבסיס באיראן לא היה תאונה"

"במערב מתכננים חבלות נוספות במטרה לעכב את איראן במאמצה להשיג נשק גרעיני", כך טוען מקור מערבי בראיון למגזין "טיים". המקור אישר כי ההערכות שמאחורי הפיצוץ עומד המוסד הישראלי – הן כנראה נכונות
הפיצוץ בבסיס הטילים באיראן (צילום: AP)

המגזין האמריקני "טיים" מצטט היום גורם מודיעיני מערבי הטוען כי "הפיצוץ בבסיס הטילים האיראני בשבת – לא היה תאונה, בניגוד למה שטוענים האיראניים". בראיון מיוחד למגזין מוסיף המקור ואומר כי במערב מתכננים לבצע "חבלות נוספות במטרה לעכב את תכניתה של איראן להשיג נשק גרעיני".

בפיצוץ בבסיס הטילים, מחוץ לטהרן, שאירע בשבת נהרגו 17 בני אדם, ביניהם בכיר משמרות המהפכה, חסן טהרני מוקדם, שהיה אמון על פיתוח טילי הקרקע-קרקע במדינה. המקור עוד העריך בראיון ל"טיים" כי הפרסום אמש בבלוג "תיקון עולם" של ריצ'ארד סילברסטיין כי המוסד עומד מאחורי הפיצוץ, הוא נכון וכי לארגון הישראלי "יש עוד כדורים במחסנית".

שר הביטחון, אהוד ברק, סירב להתייחס לסוגיית הנזק שהגרם לאיראן בעקבות הפיצוץ אך הסכים לומר רק, כשנשאל על הפיצוץ עצמו "כן יירבו".

הפיצוץ עצמו אירע בשעות הבוקר המוקדמות של שבת האחרונה בבסיס "סאג'אד", בו שוהה, על פי מידע שנחשף בעבר על ידי תנועת ההתנגדות האיראנית ה"מוג'הדין" - חטיבת הטילים "אל חדיד", האחראית על תפעול יחידת טילי ה"שיהאב 3" ופיתוח טילי "שיהאב 4" של משמרות המהפכה. פגיעה בבסיס כזה יכולה להחליש את ה"זרוע הארוכה" האיראנית המיועדת לשיגור טילים כנגד ישראל, שיכולים לשאת ראשי קרב גרעיניים, על פי התכניות האיראניות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית