"ישראל תתקוף באיראן בקרוב"

בבריטניה מדווח הצהובון "הדיילי מייל" כי ישראל מתכננת לתקוף את מתקני הגרעין האיראניים באמצע החודש הבא. העיתון מצטט בכיר בריטי הטוען כי אובמה יעניק לישראל תמיכה לוגיסטית "כדי לא לאבד את הקול היהודי בבחירות לנשיאות"
מטוס F-15 (צילום: חיל האוויר)

הצהובון הבריטי "הדיילי מייל" מדווח כי ישראל עשויה לפתוח במבצע צבאי באיראן כבר באמצע החודש הבא. העיתון מצטט בכיר במשרד החוץ הבריטי שטוען כי לשרי הממשלה, בממלכה המאוחדת, נאמר שישראל תתקוף בקרוב. "אנו מצפים שזה יקרה באזור חג המולד או בתחילת השנה החדשה", מוסיף המקור.

גורמים אחרים אמרו לעיתון כי ארה"ב תעניק תמיכה לוגיסטית לתקיפה ישראלית, בעקבות ההבנה של הנשיא אובמה כי אי-תמיכה בישראל יוביל לאיבוד הקול היהודי בבחירות לנשיאות בשנת 2012.

יש לציין כי העיתון "הדיילי מייל" הוא צהובון נפוץ בבריטניה. הוא מרבה לפרסם כותרות עסיסיות ולכן לא ברור האם למידע שציטט בדיווח יש סימוכין כלשהם. בעיתון לא גילו את מקור ה"הערכות" שפרסמו, אלא העדיפו לטעון כי מדובר בגורמים בכירים הבוחרים לשמור על זהותם בסודיות.

אמש, הגיבה ישראל רשמית לדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שקבע כי איראן פועלת לפיתוח נשק גרעיני. "הדו"ח מאשש את טענת הקהילה הבינלאומית וישראל כי איראן מפתחת נשק גרעיני. משמעות הדו"ח היא כי על הקהילה הבינלאומית לעצור את המרוץ האיראני לנשק גרעיני, שמסכן את שלום העולם והאזור", לשון הודעת לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית