"אנו נצא שוב לרחובות"

יו"ר ארגון "צוות" דורש לפתור את נושא שחיקת הפנסיה של גמלאי צה"ל. "אין לנו שום כוונה לוותר על זכויות שלנו". הסכסוך סביב גובה הגמלה של מערכת הביטחון נסוב כבר כמעט עשור. אחד הסעיפים המרכזיים בסכסוך הוא זהות המשלם לגימלאים את הפיצוי הרטרואקטיבי על שחיקת הפנסיה
אנשי ארגון צוות מפגינים

הסכסוך בסוגיית גובה הפנסיה של גימלאי צה"ל נמשך כבר כמעט עשור. בשנת 2008 הוחלט על מנגנון חדש לחישוב הפנסיה לכל המגזר הציבורי. החידוש היה הצמדת הפנסיה למדד (כפי שמקבלים משרתי הקבע). בשנת 2009 השיטה החדשה נכנסה לתוקף – אולם בקרב גימלאי צה"ל – השחיקה בפנסיה עדיין נמשכת. הסיבה – סכסוך בין משרדי האוצר והביטחון על פיצוי רטרואקטיבי מאז שנת 2008.

ד"ר ברוך לוי, אחיו של הרמטכ"ל לשעבר משה (מוישה וחצי) לוי, הוא יו"ר ארגון "צוות", ארגון גימלאי צה"ל, המנהל את המאבק מטעם הגימלאים. "מדובר בנושא חשוב ביותר", הוא אומר בראיון לישראל דיפנס. "אם לא נקבל את מה שמגיע לנו – אנו נשוב להפגין ברחובות". "כבר פנינו בנושא למבקר המדינה שיבדוק את הסחבת בסוגייה. כמו כן אנו נעזרים בחבר כנסת כדי להגיש הצעת חוק התכפה את הסדרת העניין. מבחינתנו אנו פועלים בכל החזיתות האפשריות לפתור את הסוגייה", הוא הוסיף.

אתמול נערכה פגישה בין נציגי ארגון "צוות" למנכ"ל משרד הביטחון אודי שני. הגמלאים דורשים את התוספת שמגיעה להם, על פי החלטת הממשלה משנת 2008. ההחלטה, קובעת כי הגימלאים יקבלו תוספת של בין 15%-24% לכל גמלה חודשית. על פי ההסכם מי שיצא לפנסיה לפני שנת 2000 יקבל את מלוא התוספת של 24%.

סוגייה נוספת על הפרק היא תשלום פיצוי רטרואקטיבי של הגמלה, שנשחקה בשנים האחרונות. מדובר על סכום כולל שמגיע לכמיליארד ש"ח. זהו סכום שיכול להגיע עד כחמש פמים גובה הגמלה החודשית לכל אחד מחברי הארגון. במשרד האוצר טוענים כי חובת התשלום מוטלת על משרד הביטחון, ואילו זה מסכים לתשלום של מחצית מהסכום – בתנאי שהמחצית השנייה תגיע ממשרד האוצר. כל עוד אין הסכמה בנושא – הסוגייה אינה נפתרת והגימלאים ממשיכים לחכות ולראות את הפנסיה שלהם ממשיכה להישחק מחודש לחודש.

לוי, שנולד בבגדד שבעיראק בשנת 1933, מגיע ממשפחה שהעניקה את חייה לשירות המדינה. מתוך ארבעה אחים שנולדו לאב – בעל חנות בגדים בשוק הכרמל, שלושה בחרו בקריירה צבאית. ד"ר לוי שוחרר מצה"ל בדרגת אל"מ. אחיו יהודה הגיע גם הוא לדרגה זו ואילו האח השלישי – משה (מוישה וחצי) כיהן כרמטכ"ל בין השנים 1983-1987. גם אשתו של לוי שירתה בצבא והיא סא"ל במילואים, כמו כן בתו הגיעה לדרגת סא"ל – כך שהנושא קרוב במיוחד לליבו.

מזה קרוב לעשרים שנה ד"ר לוי פעיל בהתנדבות ובין תפקידיו כיום – נשיא המועצה הלאומית להתנדבות בישראל, יו"ר העמותה לסיוע לנוער בצה"ל ויו"ר חבר הנאמנים של מכללת הגליל בנהלל

ארגון גימלאי צה"ל, "צוות", הוא ארגון המונה כ-35 אלף בני אדם. מדובר בארגון בעל קשרים ענפים עם ארגונים עמיתים בכל רחבי העולם.

 

הכנסו לאתר "צוות" לקבלת מידע נוסף על פעילות הארגון 

 

***

בתמונה: אל"מ (מיל') ד"ר ברוך לוי, יו"ר ארגון "צוות" (צילום: אתר "צוות")

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית