המל"טים יצוידו בפוד התקיפה לייטנינג

ברפאל התקינו את הפוד התקיפה על המל"ט "הרון טי.פי". "מדובר בתהליך טבעי והוא רק יואץ", אומר מקור בתחום. רפאל מפתחת בימים אלו את הדור החמישי של פוד ה"לייטנינג"

העברת משימות ממטוסי קרב למטוסים ללא טיס החלה: פוד התקיפה "לייטנינג" של רפאל הותקן כבר על המל"ט מדגם "הרון טי.פי" של התעשייה האווירית וגרסאות שלו יעלו בקרוב גם על מל"טים אחרים. " זה תהליך טבעי והוא רק יואץ" אומר מקור המקרב לנושא.

ההתקנה על מל"טים מתאפשרת ככל שמפותחים דגמים מתקדמים יותר של ה"לייטנינג". כפי שפורסם ב"ישראל דיפנס" רפאל מפתחת כבר את הדור החמישי של פוד התקיפה מדגם "לייטנינג". ה"לייטנינג" של רפאל הינו הפּוֹד האלקטרו-אופטי המתקדם והנפוץ מסוגו בעולם לתצפית ותקיפה למטוסי קרב.

משנת 1996 ועד היום נמכרו מעלה מאלף פּוֹדי "לייטנינג" ל - 27 מדינות ברחבי העולם ובוצעו למעלה ממיליון שעות טיסה. מערכת ה"לייטנינג" מאפשרת תהליך מלא של סגירת מעגל מהיר ואמין לתקיפת מטרות קרקעיות, אוויריות, ימיות, נייחות וניידות, זאת החל משלב רכישת המטרה, זיהויה, וידוא אי-נוכחות גורמים בלתי - מעורבים בסביבה, ותקיפתה באמצעות כל סוגי החימוש המונחה המדויק.

"לייטנינג" מהווה היום למעלה מ-50% מפודי התקיפה הפעילים בעולם והם נמצאים בשימוש מבצעי בזרועות השונות של הצבא האמריקני וכן בצבאות רבים אחרים. המערכת הישראלית לקחה ולוקחת חלק פעיל מאוד בכל מבצעי הכוחות הבין - לאומיים לשמירת השלום.

ה"לייטנינג" נמצא בשימוש חיל האוויר הישראלי והשתתף במלחמת לבנון השנייה, במבצע עופרת יצוקה ובפעילויות המבצעיות השוטפות של צה''ל. מה שנמכר כיום על ידי רפאל ועל ידי שותפתה האמריקנית "חברת נורטרופ גראמאן" הוא הדור הרביעי של המערכת. עתה כאמור מאשרים ברפאל כי הדור החמישי בפיתוח מתקדם. " לדור הבא יהיה טווח גדול יותר ורזולוציה טובה יותר" אמר מקור ברפאל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית