ברק: לא אופטימי

שר הביטחון התייחס לסוגיית הגרעין האיראני והביע ספקות לגבי האפשרויות של העולם למנוע מאיראן להגיע ליכולת גרעינית; נשיא איראן אמר בנאום לתומכיו כי הוא חושש מהתקפה של כוחות נאט"ו. "אם לא נהיה מוכנים לתקיפת המערב, הם יחזירו אותנו 500 שנה אחורה"

ברק: לא אופטימי

הכור הגרעיני בבושהר (ארכיון: AP)

על רקע הפרסום הצפוי של דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על תכנית הגרעין האיראנית, אומר שר הביטחון כי למרות הביקורת החריפה שצפויה להימצא בדו"ח, "אני לא אופטימי לגבי היכולת הבינלאומית לגייס את הכוח הדרוש לפעול נגד איראן".

בראיון לרשת ב' אמר ברק כי "מהלך כזה דורש גיבוש קואליציה קוהרנטית המצריכה תמיכה של הודו וסין - ואינני בטוח שיהיה שיתוף כזה. הפרטים בדוח שצפוי להתפרסם בקרוב ידועים ולכאורה כבר מזמן היו אמורים להיות סנקציות - ולא היו. לכן, אני לא אופטימי, הלוואי שאתבדה".

לדברי ברק כל האופציות לגבי איראן עדיין פתוחות. "יותר מתמיד, אנו מבינים שהגרעין האיראני הוא אתגר לכל העולם, ולא רק לישראל, אולם אסור לשכוח שישראל היא שאחראית לביטחונה ועתידה ולא ממשלות אחרות". שר הביטחון התייחס גם לדיון הציבורי הגובר בתקיפה אפשרית על מתקני הגרעין באיראן. ברק הגדיר את הפרסומים כ"מסע הפחדה דמגוגי. אין טעם לעסוק בחרושת השמועות, שכן מדובר בהפחדה מופרכת ומיותרת".

בכל הנוגע לגילויים החדשים המודלפים מדו"ח סבא"א לגבי תוכנית הגרעין האיראנית ציין ברק "אנחנו יודעים יותר ממה שידוע לוושינגטון פוסט וכנראה שגם יותר ממה שידוע לסבא"א".

מוקדם יותר פורסם על נאום שנשא נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, בפני תומכיו בכנס סודי שנערך בשבוע שעבר באיראן. מדבריו של אחמדינג'אד עולה כי הוא מודאג מהאפשרות של מתקפה על מדינתו. בניגוד לדברים התוקפניים שאמר שר החוץ האיראני כי איראן מוכנה למתקפה, הנשיא טען כי "מתקפה של כוחות נאט"ו – תנחית מכה על איראן שלא נוכל להתאושש ממנה במשך 500 שנה".